תמונות ממשרד הפטנטים מספקות לנו הצצה ראשונה אל גרסת הייצור של רנו 5 E-TECH החשמלית אותה רנו תציג בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה 2024 (סוף פברואר) כמכונית החשמלית שתחליף למעשה את רנו זואי. קחו בחשבון שהתמונות ממשרד הפטנטים מציגות את העיצוב הכללי ומחסירות את הפרטים הקטנים של העיצוב.
רנו חשפה לאחרונה כי רנו 5 החשמלית תשווק בשלב הראשון עם סוללת 52kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, בשלב קצת מאוחר יותר הדגם ישווק עם סוללה קטנה יותר בקיבולת של 40kWh ודגם זה צפוי להיות משווק באירופה במחיר של כ-25,000 אירו, המחיר של סופרמיני היברידית מאובזרת (כמו הגרסאות הבכירות רנו קליאו החדשה).
רנו 5 E-TECH מבוססת על פלטפורמת CMF-B EV החדשה של קבוצת רנו אשר זכתה לאחרונה לכינוי חדש - AmpR Small. זו פלטפורמת הנעה קדמית ייעודית להנעה חשמלית אשר תשרת את כל הדגמים החשמליים הקטנים יותר של רנו ורנו מתכננת להשיק בשנים הקרובות מספר דגמים כאלו, כגון רנו 4 לדוגמה. כדי לשמור על איכות נסיעה גבוהה, רנו ציידה את הפלטפורמה הזו במתלה אחורי רב חיבורי, דבר שאנחנו פוגשים לרוב רק ברכבים גדולים יותר.
הדגם יעשה שימוש ביחידת הנעה חשמלית חדשה שהיא למעשה שיפור מקיף ליחידת ההנעה של הזואי. לפי רנו זו יחידת הנעה קטנה וקלה יותר בכ-20 ק"ג מזו של הזואי. הסוללה החדשה של הדגם מחליפה את 12 המודלים שהיו בסוללה של הזואי ב-4 מודלים גדולים בלבד, דבר המוזיל את עלות הייצור, מאפשר להשיג צפיפות אנרגטית גדולה יותר לצד הפחתה של כ-15 ק"ג ממשקל הסוללה. הסוללה מצוידת בטכנולוגיית V2L ובטכנולוגיית V2G המאפשרת לחבר את הרכב לרשת החשמל - תלוי בתמיכה של רשת החשמל באותה מדינה.