ב.מ.וו רכב חשמלי מסתורי
ב.מ.וו Neue Klasse קופה?
ב.מ.וו רכב חשמלי מסתורי
ב.מ.וו Neue Klasse קופה?

מי זו המכונית הזו? האם שמענו עליה פעם? מה אנחנו יודעים עליה? על כל השאלות האלו אין לנו ממש תשובות טובות, הדבר היחיד שאנחנו יודעים הוא שמדובר במכונית קופה חשמלית של ב.מ.וו. האם מדובר רק בקונספט או בדגם ייצור? את זה נגלה, כנראה, בהמשך השנה. 

 

מיצובישי ספייס סטאר

החל משנה הבאה ב.מ.וו תחל לשווק רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמת Neue Klasse הייעודית, פלטפורמה נשלטת תוכנה שתעשה שימוש בכל הטכנולוגיה החשמלית החדשה של ב.מ.וו המבטיחה נצילות גבוהה יותר ב-25% לעומת הדור הנוכחי של מערכת eDrive יחד עם שיפור של 30% בטווח הנסיעה וטעינה מהירה יותר ב-30%. עד היום, ב.מ.וו הציגה שני דגמי קונספט כקדימון לדגמי Neue Klasse העתידיים, הקונספט Vision Neue Klasse והקונספט Vision Neue Klasse X.

 

ב.מ.וו רכב חשמלי מסתורי
קונספט או דגם לייצור?

חלק מהשיפור הזה יושג גם באמצעות סוללות צילינדר חדשות בהן החברה תעשה שימוש, לפי ב.מ.וו הן זולות יותר לייצור בכ-50%. ב.מ.וו תייצר את סוללות הצילינדר החדשות בשני גדלים, קצר עבור דגמי הסדאן כדי לא לפגוע במרווח הראש וארוכה יותר עבור דגמי ה-SUV של החברה. כל זה אמור לאפשר ל-ב.מ.וו לשווק רכבים חשמליים במחיר מקביל לזה של דגמי הבנזין של החברה. 

 

עבור ב.מ.וו, המעבר לפלטפורמת Neue Klasse הוא אירוע מכונן וחשוב מאוד לעתיד החברה, בדיוק כמו בפעם הראשונה בה ב.מ.וו עשתה שימוש במינוח Neue Klasse כאשר הציגה בשנות השישים של המאה הקודמת את דגמי הסדאן החדשים של החברה שהצילו את החברה ממשבר כלכלי והפכו אותה לחברה המצליחה המוכרת לנו כיום. 

 

ב.מ.וו קונספט מסתורי 2024
מנועים חשמליים מחוברים ישירות לגלגלים.

לאור זאת, היינו אמורים לצפות לאיזה דגם הילה שיציג את היכולות של פלטפורמת Neue Klasse וזה כנראה הדגם שאנחנו רואים בתמונות. אחד הפרטים היותר מעניינים, מעבר לעיצוב המיוחד שנעשן על שפת העיצוב החדשה של החברה שגם היא תציג שינוי דרמטי משפת העיצוב הנוכחית של החברה, זה מה שנמצא מאחורי חישוקי הגלגלים העצומים בהם מצויד הדגם, לא נמצא שם מערכת בלימה רגילה ומה שנראה לנו כמו צלחות בלימה אלא למעשה מנועים חשמליים המותקנים על הגלגלים עצמם. 

 

ב.מ.וו רכב חשמלי מסתורי
חישוקי גלגלים עצומים בגודלם.

זה המקום להזכיר כי ב.מ.וו ביצעה אשתקד השקעה משמעותית בחברת DeepDrive המפתחת מנועים חשמליים קטנים וקלים במיוחד המיועדים להתקנה במקום מיסייב הגלגלים וכוללים בתוכם גם מערכת בלימה. החברה מייצר כיום שלושה מנועים כאלו, כאשר זה הבכיר יותר הוא בקוטר "20, זו כנראה הסיבה לחישוקי הענק שהותקנו בדגם, והוא מייצר הספק פיק זמני של 340 כ"ס (למשך של עד 30 שניות) ומומנט מרבי זמני של 244 קג"מ ועכשיו תחשבו שיש אחד כזה על כל גלגל כך שאנחנו מדברים על הספק משולב של 1360 כ"ס ובלי כל הפסדי הנעה שכן המנוע מחובר ישירות את הגלגלים. מערכת כזו אנחנו אמורים לפגוש בדגמי M העתידיים והחשמליים של ב.מ.וו. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.