מאזדה משלימה היום (ה') את משפחת דגמי הפרימיום שלה הנוכחית שלה עם השקתו באירופה של מאזדה CX-80, הקרוסאובר 6-7 מושבים החדש של מאזדה המיועד עבור השוק האירופי ולמעשה מהווה את גרסת השבעה מושבים למאזדה CX-60.
רק כדי לעשות לכם סדר בראש, למאזדה יש כיום 4 דגמי קרוסאובר פרימיום המבוססים על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של החברה: CX-60 חמישה מושבים, CX-80 שבעה מושבים, CX-70 חמישה מושבים ו- CX-90 שמונה מושבים, שני הדגמים הראשונים מיועדים לשוק האירופי ושני האחרונים לשוק האמריקאי. להזכירכם, בישראל דלק מוטורס בחרה שלא להמתין לדגם CX-80 והיא משווקת בישראל את מאזדה CX-90 שכאמור, מיועד לשוק האמריקאי.
למאזדה CX-80 אורך של 4,995 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,710 מ"מ, בסיס גלגלים של 3,120 מ"מ ונפח תא מטען העומד על 258 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, נפח של 566-687 ליטר עם שורה שלישית מקופלת ובהתאם למיקום השורה השנייה על המסילה ונפח של 1,221 ליטר עם קיפול שתי השורות מאחור (1,971 ליטר עד גובה התקרה). עם מידות אלו מאזדה CX-80 גדול יותר משמעותית ממאזדה CX-60 ודומה יותר בגודלו למאזדה CX-90 אך קצר וצר יותר וכאמור עם שבעה מושבים בלבד ולא עם אופציה לשמונה.
מאזדה CX-80 ישווק באירופה עם מבחר של שתי יחידות הנעה המוכרות לנו מדגם CX-60: יחידת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע 2.5 ליטר 191 כ"ס, מנוע חשמלי 175 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, מערכת הנעה כפולה וסוללת 17.8kWh. למערכת הזו הספק כולל של 327 כ"ס ומומנט משולב של 51 קג"מ וכל זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות, למהירות מרבית של 195 קמ"ש ולטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ. בנסיעה היברידית, כאשר הסוללה הראשית ריקה, לדגם צריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר.
לצד יחידת הפלאג-אין PHEV מאזדה CX-80 ישווק גם עם מנוע דיזל, מנוע 3.3 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 254 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ. יחידת הנעה זו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה כסטנדרט והיא נעזרת בסיוע 17 כ"ס חשמלי 48V לשיפור צריכת הדלק. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 219 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. לשני הדגמים כושר גרירה של עד 2,500 ק"מ.
ויזואלית, תתקשו להבדיל בין מאזדה CX-80 למאזדה CX-90 שכן ההבדלים הם בניואנסים קלים כגון כונסי אוויר שונים במעט בצידי הפגוש הקדמי, שימוש מופחת בכרום בוהק ועיצוב קצת שונה לפגוש האחורי. עיצוב חלל תא הנוסעים כבר זהה לחלוטין, כמו כל שאר דגמי CX-60 עד CX-90, עשיר, איכותי, מרווח ולמרות שימוש בטכנולוגייה עדכנית מאזדה לא ויתרה על שימוש בממשקי כפתורים פיזיים לטובת תפעול קל, מהיר ונוח יותר.
את השורה השנייה ניתן לקבל עם שלושה מושבים או שני מושבי קפטן בתצורת שישה מושבים כאשר כאן מאזדה מאפשרת להוסיף קונסולה שימושית בין שני המושבים. השורה השנייה נעה על מסילה באורך של 120 מ"מ ואת משענות המושבים ניתן להטות בזווית של עד 33 מעלות. בכל שורות המושבים נמצא שקעי USB לטעינה ובדגם הפלאג-אין נוסף שקע חשמלי 220V המאפשר להפעיל מכשירי חשמל בהספק של עד 1500W.
רשימת האבזור של הדגם כוללת, בין היתר: צמד מסכי "12.3 עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת ולוח המחוונים, נמצא גם משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור נאפה, גימורים מחומרים ייחודיים בהשראת התרבות היפנית, קיפול מהיר בלחיצה אחת למושבים מאחור, מצלמת 360 מתקדמת כולל מבט מיוחד לחיבור נגרר, אפליקציה לשליטה מרחוק, שקע טעינה מהיר 150W לנוסעים מאחור, כיוון מושבים אוטומטי בהתאם למידות הנהג, פרופיל אישי לכל נהג, חלון גג גדול, תפעול קולי Alexa ועוד. כל זה לצד מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות המוכרות לנו משאר דגמי מאזדה העדכניים.