ג'נסיס בחרה השבוע מנהל מכירות עבור השוק האירופי, צעד משמעותי נוסף של מותג היוקרה של יונדאי בדרך להשקה חשובה בשוק האירופי. סביר להניח כי מגפת הקורונה גרמה לעיכוב בלוח הזמנים של ג'נסיס, אך השקת המותג באירופה תערך לכל המאוחר במהלך שנת 2021. כיום, מותג ג'נסיס משווק בדרום קוריאה, ארה"ב, סין ורוסיה.
מנהל המכירות שנבר הוא אנריקה לורנזה, מי שכיהן בשנים האחרונות כמנהל המכירות של מותג אסטון מרטין באירופה ולפני כן כיהן במשך שבע שנים כמנהל המכירות של מזראטי. אנריקה החזיק בעבר בתפקידי ניהול גם באודי ואף בחברת הבת של יונדאי, קיה.
יונדאי הפכה בשנת 2015 את מותג ג'נסיס למותג יוקרה עצמאי, עד אז השם ג'נסיס שימש את מכוניות היוקרה של יונדאי אשר שווקו באופן בלעדי בשוק הבית הקוריאני. השם ג'נסיס מוכר לנו מחוץ לקוריאה בשני דגמים, יונדאי ג'נסיס קופה אשר שווקה בין השנים 2008-2016 בשני דורות וכן מיונדאי ג'נסיס, כמכונית הסאלון היוקרתית של יונדאי אשר שווקה בשוק האמריקאי וכיום משווקת כג'נסיס G80. לאחרונה הוצגה ג'נסיס G80 החדשה והמרהיבה כמתחרה למרצדס E קלאס.
ג'נסיס משווקת כיום מספר דגמים נוספים: ג'נסיס G70 שהוצגה בשנת 2017 כמתחרה ל- ב.מ.וו סדרה 3, ג'נסיס G90 שהיא ספינת הדגל של ג'נסיס המתחרה מול מרצדס S קלאס ולאחרונה הוצג הקרוסאובר GV80 היוקרתי כמתחרה למרצדס GLE. עוד השנה, ג'נסיס צפויה להציג קרוסאובר נוסף, GV70, כמתחרה למרצדס GLC.
הדגמים הראשונים של ג'נסיס סבלו מתופעה ממנה סבלו בעבר גם דגמי לקסוס, הם נראו והרגישו כמו יונדאי יוקרתית כולל שימוש מוגזם בכפתורים ומתגים אולם יכולנו למצוא גם ביונדאי i10 (בהגזמה) ולא כמו רכב יוקרה של ממש למרות השימוש בשפע של עור,כרום ואבזור. אבל, אם תסתכלו על דגמי ג'נסיס האחרונים ובמיוחד על דגמי ג'נסיס G80 ו-GV80 החדשים תבינו די מהר שג'נסיס היא כבר ממש לא יונדאי עם הרבה עור וכרום אלא מותג יוקרתי שווה בין שווים, לפחות בכל הקשור לנראות והעושר הויזואלי המוצג עם דגמים אלו.
המעבר המהיר הזה מ"יונדאי יוקרתית" לרכב יוקרה שווה בין שווים זה משהו שלקח ללקסוס שנים רבות להגיע אליו ומשהו שאינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, מעולם לא הגיע אליו. לג'נסיס זה לקח פחות מעשור מאז שהושקה לראשונה בשוק האמריקאי יונדאי אקווס, מכונית הפאר של יונדאי שהיוותה עבור החברה ניסוי רחב היקף לטובת למידת שוק היוקרה והצרכים והדרישות של הלקוחות בשוק זה. זה כולל כמובן גם בנייה של מערך מכירה, שיווק וטיפולים שלם המותאם למותג יוקרה.
זה אמנם לא הולך להיות פשוט עבור ג'נסיס לחדור לשוק היוקרה האירופי השמרני יחסית שרגיל לרכוש את הדגמים של שלישיית היוקרה הגרמנית ולא ממש מתפתה למהר לחיקו של מותג אחר, אך נדמה כי בג'נסיס עושים את כל מה שצריך בכדי לחדור בהצלחה לשוק זה. מה שחסר כיום למותג בכדי לחדור בהצלחה לשוק האירופי זו מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, אך אחת כזו תוצג כבר עוד השנה עם ה-G80 וה-GV80.