מספר חודשים לאחר השקת פיג'ו 3008 החדש, קבוצת לובינסקי משיקה את גרסת ה-7 מושבים של הדגם, אנחנו מדברים כמובן על פיג'ו 5008 החדש שנוחת בישראל בדור השלישי לדגם. פיג'ו 5008 החדש ישווק הפעם גם בגרסה חשמלית מלאה עם טווח של 474 ק"מ לצד גרסה היברידית מתונה 48V על בסיס מנוע 1.2 טורבו, זו הראשונה תהיה זמינה ברמת הגימור GT הבכירה בלבד והשנייה גם ברמת הגימור ALLURE הנמוכה יותר.
פיג'ו 5008 החדש בקצרה:
- קרוסאובר 7 מושבים, בנזין או חשמלי
- א/ר/ג: 4.79 מ'/ 1.89 מ'/ 1.69 מ'
- בסיס גלגלים 2.90 מ'
- נפח תא מטען: 259 ל' - 1,815 ל'
- בנזין: 1.2 טורבו 48V בהספק של 136 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 10.2 ש'
- צריכת דלק: 17.2 ק"מ לליטר
- חשמלי: 210 כ"ס, 73kWh
- 0-100 קמ"ש: 9.7 ש'
- טווח נסיעה: 474 ק"מ

כמו פיג'ו 3008 החדש, גם פיג'ו 5008 החדש מבוסס על פלטפורמת STLA Medium החדשה של של קבוצת סטלנטיס, פלטפורמה שהותאמה לשאת מראש הנעה חשמלית אך גם הנעה היברידית ופלאג-אין. עם אורך של 4.79 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, פיג'ו 5008 החדש זכה לתוספת משמעותית של 150 מ"מ לאורך ו-60 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא ומזה כמובן יוצאים נשכרים הנוסעים, במיוחד בשורה השלישית שהיא מרווחת יותר כעת (אך עדיין מתאימה בעיקר לילדים), וגם נפח תא המטען שעומד על 259 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, זאת לעומת 167 ליטר בלבד בדגם היוצא.

ויזואלית, מהחזית לא תוכלו להבדיל בין ה-3008 ל-5008 אך מהפרופיל כבר תגלו שמדובר בדגם גדול יותר משמעותית והעיצוב החדש יחד עם המידות הגדולות יותר העניקו לדגם מראה מוצלח עם פרופורציות נכונות יותר או בקיצור יותר SUV למראה לעומת הדגם היוצא. בחלל תא הנוסעים תמצאו שורה שנייה עם שלושה מושבים נפרדים, שני מלאים ומרכזי צנום יותר, ושורה שלישית עם שני מושבים מלאים כך שמי שיושב מאחור יהנה מנוחות מלאה, כל עוד הוא לא גבוה מדי.

מעבר לכך זה כמובן אותו תא נוסעים טכנולוגי ומרשים שפגשנו ב-3008. ברמת הגימור הבסיסית ALLURE נמצא מול הנהג מסך פנורמי המשלב שני מסכי "10 עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, ברמת הגימור GT נמצא מסך פנורמי מלא בגודל "21. בשני המקרים המערכת תומכת בחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ובנוסף לכך נמצא ברשימת האבזור ריפודי בד משולב בעור, מפתח חכם, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים עם יציאה לשורה השנייה, תאורת LED מלאה, חלונות כהים, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת 360 מעלות, חיישני תאורה וגשם, חישוקי סגסוגת "19, וילונות לחלונות הצד בשורה השנייה ועוד. בתוספת תשלום ניתן להוסיף לרמת גימור זו – לוח מחוונים ומולטימדיה במסך HD משולב ״21 עם תמיכה בעברית, פאנל שליטה דיגיטלי עם קיצורי דרך למערכת המולטימדיה, תאורת אווירה ב-8 צבעים, 3 חיבורי USB TYPE-C נוספים וחלון גג פנורמי.
רמת הגימור GT מוסיפה, בין היתר, ריפודי עור נאפה, יותר כיוונים למושבים הקדמיים, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, חימום לשתי שורות המושבים הראשונות, מושבי נוחות AGR קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, פנסים ראשיים PIXEL LED אדפטיביים, חלון גג עם וילון חשמלי ועוד.

מנועים, ביצועים, טווח וצריכת דלק:
פיג'ו 5008 דגם 1.2 טורבו 48V: הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים (סיוע חשמלי: 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ), שילוב המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 198 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. באירופה ישנה גם גרסת פלאג-אין לדגם עם 195 כ"ס וטווח חשמלי של 80 ק"מ.
פיג'ו e-5008 חשמלי: הנעה קדמית בהספק של 210 כ"ס ומומנט מרבי של 35.2 קג"מ בשילוב עם סוללה בקיבולת של 73kWh, שילוב המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וטווח נסיעה של 474 ק"מ. לדגם מטען פנימי תלת פאזי 11kW לטעינה ביתית וטעינה DC מהירה אפשרית עד להספק של 160kW. זה המקום להזכיר כי פיג'ו 5008 החדש משווק בעוד שתי גרסאות חשמליות, כפולה עם 310 כ"ס או הנעה קדמית טווח ארוך של 700 ק"מ.

בתחום הבטיחות, בכל רמות הגימור נמצא בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, מגביל מהירות חכם ועוד. רמת הגימור GT מוסיפה שמירה על מרכז הנתיב בשילוב בבקרת השיוט האדפטיבית. 2025 פיג'ו 5008 - מפרט טכני מלא להורדה.
פיג'ו 5008 החדש מחירון:
- פיג'ו 5008 בנזין 1.2 טורבו ALLURE - מחיר 208,990 ₪
- פיג'ו 5008 בנזין 1.2 טורבו GT - מחיר 228,990 ₪
- פיג'ו 5008 חשמלי GT - מחיר 294,990 ₪