ב.מ.וו חושפת רשמית את ה-X5 החדש, דור שלישי לקרוסאובר היוקרתי והמצליח של ב.מ.וו, עם עיצוב שרירי של "הבריון השכונתי". הדגם יוצע לראשונה גם בגרסת הנעה אחורית עם מנוע 2.0 טורבו דיזל וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל X5 החדש, דור שלישי לקרוסאובר המצליח של ב.מ.וו המחליף את ה-E70 הוותיק ששווק בין השנים 2007-2013 (דור ראשון E53 ב-2009). את הופעת הבכורה העולמית לציבור הרחב, יבצע ה-X5 החדש רק בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב.
ב.מ.וו X5 החדש (קוד דגם F15) שומר באדיקות על קווי העיצוב של הדגם היוצא, כולל דלת תא המטען הכפולה, אך הוא זוכה לנגיעות עיצוב רבות, בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של ב.מ.וו, המספקות לו מראה מוחצן, שרירי ומוצק במיוחד, ממש “הבריון השכונתי” למול המתחרים העיקריים שלו: M קלאס החדש "המרובע והקלאסי" של מרצדס וה-Q5 החדש “הצפונבון הנשי” של אודי.
הדור השלישי של ה-X5 ארוך יותר ב-29 מ"מ רחב יותר ב-5 מ"מ ונמוך ב-14 מ"מ לעומת הדגם היוצא עם מידת אורך של 4,886 מ"מ, רוחב של 1,938 מ"מ, גובה של 1,762 מ"מ. בסיס גלגלים נשאר זהה ועומד על 2,933 מ"מ. נפח תא המטען עומד על בין 680-1870 ליטר – 7% יותר מהדגם היוצא. למרות המידות שצמחו, ה-X5 החדש קל בכ-90 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא.
תא הנוסעים לעומת החוץ חדש לחלוטין, נהנה מעיצוב המשלב בין יוקרה ודינמיות - כמו בכל דגמי ב.מ.וו. המרווח לנוסעים גדל לעומת הדגם היוצא וה-X5 החדש מקבל כמובן את מערכת iDrive החדשה עם מסך בגודל של “10.25 וחוגה מרכזית עם משטח מגע. כמו בכל דגמי ב.מ.וו החדשים, ה-X5 יוצע בשני סגנונות עיצוב (פנים וחוץ) - Luxury Line או xLine בהתאם לבחירת הרוכשים. גם חבילת M Sport תוצע, אך לצערם של הרוכשים, נכון לעכשיו היא תהיה זהה לזו של הדגם היוצא, עד להצגת ה-X5 M החדש בשנה הבאה (בצמוד להצגתו של X6 הבא).
X5 החדש יושב על אותה הפלטפורמה של הדגם היוצא ומציע את אותו מערך מתלים, עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. הרוכשים יוכלו לבחור מבין 4 כיולים שונים: קפיצי פלדה רגילים או קפיצי אוויר בשלוש תצורות – Comfort או Dynamic או Professional. שתי התצורות האחרונות, מגיעות עם בולמים אדפטיביים, מערכת בקרת היצועים דינאמית וכן דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
ב.מ.וו X5 החדש – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק באירופה, יוצע הדגם עם שלושה מנועים בהספקים של בין 258-450 כ"ס ולקראת סוף השנה יתווספו להיצע עוד 3 מנועים, בסך הכל באירופה, X5 החדש יוצע עם 2 מנועי בנזין ו-4 מנועי דיזל. כל המנועים מוצעים עם תיבת 8 הילוכים אוטו', מערכת עצור/סע, הם חסכוניים מבעבר ועומדים כבר כיום בתקן אירו-6.
ב.מ.וו X5 XDrive30d: מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק של 258 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 57.1 קג"מ בין 1,500-3,000 סל"ד. ביצועים: 6.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 16.1 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו X5 xDrive50i: מנוע בנזין V8 כפול מגדשי טורבו (TwinPower) בנפח 4.4 ליטר בהספק מרבי של 450 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ בין 2,000 – 4,500. ביצועים: 5.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת דלק: 9.6 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו X5 M50d: מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל, עם שלושה מגדשי טורבו וכיוון של חטיבת M, בהספק של 381 כ"ס בין 4,000 – 4,400 סל"ד ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ בין 2,000 – 3,000 סל"ד. ביצועים: 5.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 14.9 ק"מ לליטר.
לקראת סוף 2013 (דצמבר), יתווספו להיצע הדגמים xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d ולראשונה גם דגם sDrive25d עם הנעה אחורית בלב. לדגם זה מנוע טורבו דיזל בהספק של 218 כ"ס וצריכת דלק מרשימה במיוחד למכונית גדולה וכבדה של 17.8 ק"מ לליטר. בעתיד הרחוק יותר ב.מ.וו צפויה להציע את הדגם גם עם מערכת הנעה היברידית, במיוחד עבור השוק האמריקאי-סיני.
בתחום האבזור הייחודי, כאופציה או כסטנדרט וכחלק ממערכת ConnectedDrive, ניתן למצוא תצוגה עילית צבעונית, מערכת ראיית לילה המזהה חיות והולכי רגל ותאורה אקטיבית המאירה על האובייקט (Dynamic Light Spot|), מערכות בטיחות כגון התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה והמשך נסיעה לאחר מכן, מערכת חניה אוטו' (בניצב ובמקביל), מערכת בלימה אוטו', מערכת נסיעה אוטו' בפקקים כולל שליטה של המערכת על ההיגוי ועוד ועוד.
ב.מ.וו X5 החדש ייוצר במפעלי ב.מ.וו בקליפורניה ארה"ב, שם הוא חולק את פס הייצור עם ה-X3 וה-X6 ובעתיד הקרוב גם עם ה-X4 החדש. מאז 1999 עת הוצג הדגם לראשונה, ב.מ.וו מכרה מעל ל-1.3 מיליון יחידות מהדגם, כאשר הדור השני של הדגם נמכר בכ-700,000 יחידות.
2013 ב.מ.וו X5 החדש:
ב.מ.וו X5 היוצא: