ב.מ.וו M2 קופה
ב.מ.וו M2 קופה.
ב.מ.וו M2 קופה
ב.מ.וו M2 קופה.

עד אתמול בלילה, ב.מ.וו הייתה ללא מכונית ביצועים קומפקטית מאז הופסק ייצורה של ה-M1 קופה' שגם כך יוצרה בסדרה מוגבלת. מה קרה אתמול בלילה? ב.מ.וו חשפה סוף סוף את ה-M2 קופה, גרסת הביצועים של סדרה 2 קופה אותה ב.מ.וו מתארת כיורשת של ה-M1 וכיורשת ברוחה של ה-M3  E30.

 

כצפוי, בחזיתה של ה-M2 הותקנה גרסה מחוזקת של מנוע ה- 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו (טווין-סקרול)  שהוצג לאחרונה עם ב.מ.ו X4 M40i. ב-M2, מנוע זה מייצר הספק מרבי של 370 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 47.4 קג"מ בין 1,400-5,560 סל"ד. באמצעות גדישת יתר לזמן מוגבל של כמה שניות, המומנט המרבי יעלה 51.0 קג"מ בין 1,450-4,700 סל"ד.

 

בניגוד למתחרות הישירות, אודי RS3 ומרצדס A45 AMG, ב.מ.וו מציעה את הדגם גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית לצד תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. עם תיבת הילוכים ידנית תדרשו להמתין 4.5 שניות בכדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, עם התיבה הרובוטית כפולת המצמדים זה יהיה קצר יותר ב-0.2 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. עם תיבת הילוכים ידנית, ה-M2 שוקלת כ-1,565 ק"מ ועם תיבת DCT נרשם משקל של כ-1590 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור). הבדל נוסף ומשמעותי לעומת המתחרות, ב.מ.וו M2 בעלת הנעה אחורית לעומת כפולה בלבד באודי R3 ובמרצדס A45 AMG.

 

 

 

בצד המכני, ב.מ.וו M2 בעלת מפסק סרנים הרחב יותר ב-64 מ"מ מלפנים ו-71 מ"מ מאחור לעומת ה-M235i הספורטיבית. חלקים רבים במתלי הדגם הוחלפו ע"י מהנדסי ב.מ.וו לחלקים העשויים מאלומיניום קל משקל, ההיגוי זכה לכיול מחדש ונוסף דיפרנציאל M אקטיבי. מערכת בלימה משופרת מסתתרת מאחורי חישוקי "19 המוצעים כסטנדרט עם הדגם ונועלים צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט במידה של 245/35  מלפנים ו-265/35 מאחור.

 

מחירו של הדגם בבריטניה יעמוד על כ-67,200 דולר, בישראל הדגם צפוי לזכות לתמחור של כ-450 אלף שקל. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-M2 החדשה תשווק בישראל החל מחודש אפריל 2016. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.