ב.מ.וו חושפת את המפרט הטכני של ה-i8 החדשה, מכונית ספורט היברידית-נטענת שתאיץ ב-4.5 שניות 0-100 קמ"ש ותציע צריכת דלק של כ-40 ק"מ לליטר.
בתערוכת פרנקפורט הקרובה בסוף חודש ספטמבר, ב.מ.וו תחשוף בבכורה עולמית את גרסת הייצור של ה-i8 - מכונית הספורט דו מושבית החדשה של ב.מ.וו בעלת מערכת הנעה היברידית-נטענת, מכונית אשר החלה את דרכה עוד ב-2009 כקונספט Vision EfficientDynamics והוצגה לפני כשנתיים כקונספט i8 יחד עם ה-i3 .
אתמול (יום ג'), ב.מ.וו ערכה אירוע נהיגה בצרפת בו היא חשפה לראשונה את המפרט הטכני של ה-i8 החדשה. מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של ה-i8 מייצרת הספק כולל מרבי של 362 כ"ס ומומנט מרבי של 58.1 קג"מ. זה מספיק בכדי להאיץ את ה-i8 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש (נתונים מקדמיים -לא סופיים).
גם ה-i8 וגם ה-i3, הם חלק מקונספט/חזון התחבורה עתידי של ב.מ.וו, פילוסופיית Life Drive. בעוד ב.מ.וו i3 החשמלית, שהוצגה לאחרונה בגרסת הייצור, היא החזון של ב.מ.וו לכלי התחבורה העירוניים העתידיים, ב.מ.וו i8 היא החזון למכוניות הספורט העתידיות שמצד אחד מסוגלות לספק ביצועים מרשימים ומהצד השני ובניגוד למכוניות ספורט רגילות, באשר הזמן היא מסוגלת להיות חסכונית כמו מכונית היברידית מתקדמת.
מערכת ההנעה של ה-i8 מבוססת על מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (TwinPower), מנוע אותו הציגה ב.מ.וו בעבר והוא ישרת בעתיד גם את סדרה 1 וסדרה 3. מנוע זה האחראי על הנעת הגלגלים מאחור מייצר הספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי, המניע את הגלגלים הקדמיים, בהספק של 131 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. מנוע הבנזין משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' בעלת שני מצבי פעולה: אוטו' או ספורט המאפשר העברה ידנית של ההילוכים דרך מנופים על גלגל ההגה.
ב.מ.וו i8 היא כאמור היברידית-נטענת וטווח הנסיעה החשמלי בדגם אותו מספק מערך סוללות ליתיום-יון המותקן ברצפת הרכב, יעמוד על כ-35 ק"מ ובמוד נסיעה זה המהירות המרבית תוגבל ל-120 קמ"ש. טווח הנסיעה הכולל של הדגם יעמוד על מעל ל-500 ק"מ. צריכת הדלק המשולבת של ה-i8 תעמוד על כ-40 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 תהיה נמוכה מ-59 גרם/ק"מ.
כמו דגם הקונספט, גם גרסת הייצור של הדגם עושה שימוש נרחב בחומרים מרוכבים (כולל חלונות בטכנולוגיית מכשירים סלולריים) בכדי להשיג משקל נמוך שיעמוד על פחות מ-1490 ק"מ. לשם ההשוואה, משקלה של M5 עומד על כ-2 טון. המשקל הנמוך מושג למרות מידות גדולות למדי של ה-i8 עם אורך של 4,689 מ"מ, רוחב של 1,942 מ"מ, גובה של 1,293 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,800 מ"מ. נתון הגובה בדגם, יחד עם העיצוב האווירודינמי מהווים מרכיב חשוב בהשגת מקדם גרר נמוך למדי של 0.26 בלבד.