ב.מ.וו חושפת את חזון התחבורה העתידית שלה בדגם החשמלי i3 ובדגם ההיברידי i8.
במסיבת עיתונאים שערכה היום (יום ו') חברת ב.מ.וו בפרנקפורט, היא חשפה שני רכבים שהם אבני הדרך עבור ב.מ.וו וכלל עולם הרכבים ההיברידיים והחשמליים. שני הדגמים ראשונים למותג המשנה i הם: i3 החשמלית הקומפקטית העירונית ו-i8, מכונית ספורט היברידית נטענת.
ב.מ.וו i3 היא המכונית הראשונה של ב.מ.וו תחת מותג המשנה i שנזכה לראות בגרסת הייצור כבר בשנה הבאה לקראת סוף 2012/תחילת 2013. באמצעות שני הדגמים, i3 ו-i8, ב.מ.וו מציגה את החזון שלה לרכבי העתיד הנקרא "LifeDrive” המתמצת את הפילוסופיה של שימוש ביחידות הנעה ירוקות ומבנה קל משקל (אלומיניום וסיבי פחמן) שיחפה על תוספת המשקל של הסוללות הכבדות וביחד עם זאת ישמור לא פחות על הפילוסופיה המובילה את כל דגמי ב.מ.וו וזו כמובן הנאה מנהיגה.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/hhyrGI1A8f0?rel=0{/iframe}
פילוסופיית Life Drive מבססת את מבנה המכונית על בסיס שני מודלים נפרדים. Life, למרחב המחיה של הנוסעים ו-Drive ליחידת ההנעה. ב-i3 לעומת שאר המכוניות החשמליות, הסוללות הם למעשה חלק ממבנה הרכב ונמצאות במרכז תחתית הרכב מה שמאפשר חלוקת משקל מושלמת של 50/50. המנוע לא נמצא לפנים אלא מאחור וכמובן מניע את הגלגלים האחוריים. ביחד עם מיקום הסוללות, מתקבל מרכז כובד נמוך מאוד ומאוזן ובכך ב.מ.וו לא מוותרת על הנאה מנהיגה גם ברכבים העתידיים שלה.
ב.מ.וו i3:
ה-i3 החשמלית, בעלת מידות של: 3,845 מ"מ אורך, 1,537 מ"מ גובה ובסיס הגלגלים עומד על 2,570 מ"מ. מידת הרוחב חריגה לרכב המוגדר עירוני ועומדת על 2,011 מ"מ. הסיבה לכך היא שמערך הסוללות וההנעה יושב במרכז הרכב, היכן שפעם הייתם מוצאים את תעלת ההינע. מסיבה זו, ל-i3 ישנם רק 4 מושבים נפרדים. נפח תא המטען עומד על 200 ליטר.
בזכות השימוש הנרחב באלומיניום וסיבי פחמן, המשקל הכולל של ה-i3 עומד על 1,250 ק"ג. משקלה של ניסאן ליף לדוגמה עומד על 1,510 ק"ג ושברולט וולט כבר מציגה 1,715 ק"ג על המאזניים. המנוע החשמלי מאחור בעל הספק של 170 כ"ס ומומנט של 24.44 קג"מ, מה שמאפשר ל-i3 להציג מהירות מרבית מוגבלת של 150 קמ"ש ונתוני תאוצה מרשימים של 0-60 קמ"ש ב-3.9 שניות, 0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ותאוצת ביניים מרשימה של 6 שניות 80-120 קמ"ש.
לפי נתוני מעבדה, ל-i3 טווח נסיעה חשמלי של 225 ק"מ, אך ב-ב.מ.וו מציינים גם את טווח הנסיעה המציאותי יותר בשימוש יום יומי הצפוי לעמוד על בין 130-160 ק"מ. טעינת הסוללות משקע ביתי תערך 6 שעות ל-100% או טעינה מהירה של 1 שעה ל-80%.
כפי שחשפנו בעבר, ה-i3 תוצע גם עם מאריך טווח ודגם זה נמצא בשלבי ניסוי מתקדמים ויושק ביחד עם ה-i3 החשמלית.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/vLXtH7kakkY?rel=0{/iframe}
ב.מ.ו i8:
את ב.מ.וו i8 כבר פגשנו כמכונית הקונספט Vision EfficientDynamics עוד ב-2009 וכיום ב.מ.וו מציגה אותה רשמית כ-i8. גרסה זו תושק לאחר ה-i3, אך למעשה היא כבר כמעט ומוכנה לייצור סופי. יחידת ההנעה ההיברידית של ה-i8 משלבת בין מנוע בנזין 1.5 ליטר טורבו בהספק של 220 כ"ס ו-30.55 קג"מ היושב מאחור ומנוע חשמלי יחיד מלפנים בהספק של 130 כ"ס ו-25.48 קג"מ. יחידת ההנעה ההיברידית תאפשר נסיעה במספר מצבים כולל חשמלי בלבד עד לטווח של 35 ק"מ כאשר זמן הטעינה לסוללה היושבת במרכז הרכב עומד על 1:45 שעות בטעינה משקע רגיל.
בניגוד לדגם הקונספט, ה-i8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר (220 כ"ס) ולא במנוע טורבו דיזל 1.5 ליטר (165 כ”ס). אחת הסיבות לכך זה המעבר מהנעה באמצעות שלושה מנועים חשמליים בקונספט (2 מלפנים אחד מאחור) למנוע חשמלי אחד מלפנים, כך שהמעבר ליחידת הבנזין החזקה יותר נועדה לפצות על ההספק החשמלי המופחת, אך ההספק הכולל נותר זהה לדגם הקונספט, 350 כ"ס.
ה-i8 מוגדרת כמכונית 2+2 כלומר שני מושבים מלפנים ושניים סמליים מאחור. ל-i8 מידות של 4,632 מ"מ אורך, 1,280 מ"מ גובה, 1,955 מ"מ רוחב, בסיס גלגלים של 2,800 מ"מ ומשקלה הכולל של ה-i8 כבר עומד על 1,480 ק"ג. הביצועים מתחרים באלו של M3, עם 4.6 שניות 0-100 קמ"ש ו-4.0 שניות בלבד בהאצת ביניים 80-120 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. מה שלא דומה ל-M3, זו כמובן צריכת הדלק שתעמוד לפי ב.מ.וו על 37 ק"מ לליטר.
כמו ל-i3, גם ל-i8 חלוקת משקל מושלמת של 50/50 ובאמצעות המנועים מלפנים ומאחור, תוכל ה-i8 לספק הנעה קדמית בלבד, הנעה אחורית בלבד או הנעה כפולה.
ב.מ.וו i8
ב.מ.וו i3