דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, מכניסה את דגמי ב.מ.וו בישראל לעידן ההיברידי-חשמלי עם השקתם של ארבעה דגמים חדשים וירוקים: ב.מ.וו i3, ב.מ.וו i8, ב.מ.וו 330e ו-ב.מ.ווX5 xDrive. למעט ה- i3 הנושאת תג מחיר יקר יחסית (250 אלף שקל), שאר הדגמים מציגים תמחור אטרקטיבי למדי, 330e לדוגמה ב-290 אלף שקל, זאת למרות רשימת אבזור ארוכה ומתקדמת במיוחד.
טעינה ביתית: כל הדגמים הנטענים משווקים עם עמדת טעינה ביתית שתותקן בבית הלקוח ע"י חברת Gnrgy, ללא חיוב ללקוח. טעינה ציבורית: בעמדות טעינה ציבוריות של חברת Gnrgy הפרוסות ברחבי הארץ.
ב.מ.וו i3 – מחיר החל מ-249,000 שקל:
ב.מ.וו i3, המכונית החשמלית הקומפקטית של ב.מ.וו, הושקה בעולם לפני כשלוש שנים וכעת היא נוחתת בישראל בגם מעודכן שהוצג השנה. ב.מ.וו i3 תוכננה מהיסוד כרכב חשמלי, כך לדוגמה מארז הסוללות של הדגם מהווה חלק בלתי נפרד מרצפת הרכב, המרכב עושה שימוש נרחב בסיבי פחמן ובכדי להעמיק את התחושה המודרנית וה"ירוקה" של הדגם, תא הנוסעים עושה שימוש בצגים במקום מחוונים סטנדרטיים ו- 95% מהחומרים המשולבים ב-BMW i3 הם ברי מיחזור– האיכות מצד שני היא לא מה שאתם מכירים משאר דגמי ב.מ.וו.
למרות ממדים צנועים של סופרמיני, אורך של 4.0 מטר ובסיס גלגלים של 2.57 מטר, בזכות עיצוב המיקרו-וואן של הדגם יש מרווח מספק לארבעה נוסעים ומשטחי החלונות הגדולים מעניקים תחושה אוורירית במיוחד. נפח תא המטען קטן ועומד על 260 ליטר, אך ניתן להגדילו באמצעות קיפול המושבים מאחור.
ב.מ.וו i3 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ש ומומנט של 22.4 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה של 7.3 שניות 0-100 קמ"ש כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללה חדשה (94Ah) בקיבולת של 33kWh (במקום 22kWh לפני העדכון), המספיקה לטווח נסיעה כולל של כ-300 ק"מ. ב.מ.וו i3 משווקת בעולם גם בגרסה עם מאריך טווח, מנוע של אופנוע המטעין את הסוללה בזמן נסיעה, אך גרסה זו לא תשווק בישראל בשלב זה.
רשימת האבזור בדגם כוללת, בין היתר: חישוקי "19 עם צמיגים צרים במיוחד (155/70), מולטימדיה מקורית עם מסך “10.2 הכוללת ניווט, חיישני תאורה וגשם, מערכת חנייה אוטונומית, בקרת שוט ובקרת אקלים, דיבורית BT, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית ועוד.
ב.מ.וו i8 – מחיר החל מ-780,000 שקל:
ב.מ.וו i8 היא מכונית הספורט "הירוקה" של ב.מ.וו המצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, מערכת המשלבת בין מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 231 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק של 131 כ"ס. ההספק הכולל המשולב עומד על 362 כ"ס, ההנעה אחורית וזה מספיק לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
הדגם מצויד בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 7.1kWh (רק 5.1kWh זמינים לטובת הנעה) המספיקה לטווח נסיעה חשמלי של 37 ק"מ, לפי התקן האירופאי.
ברשימת האבזור של ה-i8 ניתן למצוא חישוקי "20, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת iDrive עם מסך "8.8 וניווט, תצוגה עילית, מושבי עור חשמליים, תאורת LED מלאה, מפתח חכם, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.
ב.מ.וו 330e – מחיר החל מ-290,000 שקל:
ב.מ.וו 330e היא גרסת הנעה היברידית פלאג-אין לסדרה 3 אשר הוצגה עם מתיחת הפנים לדגם ב-2015. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 2.0 טורבו בהספק של 184 כ"ס למנוע חשמלי בהספק של 88 כ"ס היוצרים יחדיו הספק כולל של 252 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ. הדגם מצוידת בתיבת 8 הילוכים אוטו' והביצועים עומדים על 6.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש.
בזכות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 7.6kWh, לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-39 ק"מ וצריכת דלק של 50 ק"מ לליטר, בשקלול הטווח החשמלי כמובן. ב.מ.וו 330e היא בת למשפחת דגמי iPreformance, דגמים עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המשלבים בין ביצועים מספקים ההולמים את המותג יחד עם חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה וכן רמה גבוהה של אבזור וטכנולוגיה.
ב.מ.וו 330e תשווק ברמת גבוהה במיוחד, Exclusive, הכוללת את כל מה שיש ברמת האבזור Luxury בסדרה 3 ומוסיפה על כך בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת iDrive עם מסך "8.8 כולל מקלט טלוויזיה, חימום וקירור תא הנוסעים מראש (בזכות הסוללה שבדגם) ועוד.
המחיר העומד על 290,000 שקל, הופך את ה- 330e לאחת המתחרות החזקות והמשתלמות ביותר בסגמנט. לשם ההשוואה, מרצדס C300 המציעה נתוני ביצועים דומים אך המאובזרת פחות, דורשת תוספת של 80,000 שקל למחיר.
ב.מ.וו X5 xDrive 40e – מחיר החל מ- 495,000 שקל:
הגרסה ההיברידית פלאג-אין ל- X5 הוצגה בתחילת השנה שעברה. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 2.0 טורבו בהספק של 245 כ"ס למנוע חשמלי בהספק של 111 כ"ס היוצרים יחדיו הספק כולל של 313 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ.
עבור רכב הפנאי הגדול זה מספיק לנתון תאוצה של 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 9kWh, גוזלת כ-150 ליטר מנפח תא המטען, המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-31 ק"מ ומה שמאפשר לדגם להשיג צריכת דלק של 30.3 ק"מ לליטר.
דגם ה-BMW X5 xDrive40e ישווק בישראל ב-2 רמות אבזור: Executive ו-Exclusive. דגם ה-Executive מבוסס על רמת האבזור המקבילה בדגמי הבנזין/דיזל BMW X5 35i/30d הכוללת: מושבים חשמליים, ריפודי עור, חלון שמש פנורמי ,פנסי קסנון ותאורת יום LED , מסך צבעוני 10.25’’, מערכת שמע HiFi עם 9 רמקולים , חבילת בטיחות Driving Assistant ( סטייה מנתיב, סיוע בבלימת חירום והתרעת התנגשות עירונית ) ועוד.
לכל אילו מוסיפה הגרסה ההיברידית הנטענת - מערכת ניווט מקוריתNavigation professional , מתלי Comfort אדפטיביים הכוללים מתלי אויר אחוריים, חימום/קירור תא הנוסעים מראש, ושליטה על ההילוכים מגלגל ההגה . רמת האבזור הגבוהה יותר,Exclusive, תכלול בנוסף: מערכת להתראת רכב בשטח מת, חבילת בטיחות Driving Assistant Plus הכוללת בנוסף לקיים גם בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש. חבילת עיצוב חיצונית Pure Excellence , מערכת בקרת אלומה גבוהה, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים, מערך מצלמות היקפיות, מושבי Comfort קדמיים עם חימום מושבים וחישוקי סגסוגת "20.
BMW X5xDrive40e Executive - החל מ-495,000 שקל
BMW X5xDrive40e Exclusive - החל מ-550,000 שקל