ב.מ.וו חשפה בפרנקפורט את ה-i8 החדשה, מכונית הספורט ההיברידית פלאג-אין עם ביצועים של 4.4 שניות 0-100 קמ"ש, צריכת דלק של 40 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי של 35 ק"מ.
תערוכת פרנקפורט ה-65 הייתה מסיבה היברידית-חשמלית עבור ב.מ.וו ולצידה של ה-i3 החשמלית, ב.מ.וו הציגה את ה-i8 ההיברידית-נטענת – מכונית הספורט של העתיד לפי ב.מ.וו, כזו שתוכל לספק ביצועים טובים ובמקביל, ביום יום, תאפשר צריכת דלק חסכונית במיוחד, 40 ק"מ לליטר במקרה של ה-i8, יחד עם טווח נסיעה חשמלי ולא מזהם של 35 ק"מ.
ב.מ.ווi8, המוגדרת כמכונית 2+2, הוצגה כקונספט Vision EfficientDynamics ב-2009 והוצגה כ-i8 עם חשיפת מותג המשנה 'ב.מ.וו i' לפני כשנתיים, זאת כחלק מפרויקט פיתוח פתרונות תחבורה עתידיים של ב.מ.וו “LifeDrive”, פרויקט שהחל עוד בשנת 2007 בו לקחו חלק לא פחות מ-1000 עובדים שצברו 32 מיליון ק"מ במהלך פיתוח הדגמים i8 ו-i3.
אל מערכת ההנעה ההיברידית של ה-i8 כבר הספקנו להיחשף בעבר, זו מבוססת על מנוע 1.5 ליטר 3 צילינדרים טורבו (TwinPower), מנוע אשר ישרת דגמים נוספים של ב.מ.וו כולל את דגמי ההנעה הקדמית החדשים וכן את סדרה 3. מנוע זה יוצע במגוון הספקים וב-i8 הוא בגרסתו החזקה ביותר עם הספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של32.6 קג"מ. המנוע מותקן מאחור ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' בעלת שני מצבי פעולה: אוטו' או ספורט. למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי בהספק של 131 כ"ס ו-25.5 קג"מ המותקן מלפנים ואחראי על הנעה הגלגלים הקדמיים.
ההספק הכולל של המערכת עומד על 362 כ"ס ו-58.1 קג"מ. על משקל של כ-1490 ק"ג, זה מספיק לביצועים של 4.4 שניות 0-100 קמ"ש, 80-120 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. עם חלוקת משקל של 50:50 ומרכז כובד של 46 ס"מ מהקרקע – הנמוך ביותר מבין כל דגמי ב.מ.וו – בחברה מבטיחות שה-i8 מסוגלת לספק איכויות ניהוג גבוהות במיוחד.
בתחתית המרכב מותקנת ליתיום-יון נטענת המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 35 ק"מ. במצב נסיעה זה, המהירות המרבית מוגבלת ל-120 קמ"ש. עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה במלוא, טווח הנסיעה המרבי לפי ב.מ.וו עומד על מעל ל-500 ק"מ. טעינת הסוללה ממטען רגיל (110V) תארך כ-3.5 שעות ובאמצעות מטען ייעודי (BMW i Charging Station ) זמן ההמתנה מתקצר לשעה וחצי בלבד. לרשות הנהג כפתור בורר מצבי נהיגה 'eDrive' המאפשר לנהג לבחור בין 5 מודי פעולה, כולל כמובן מצב חשמלי מלא ומצב ספורט כיאה לייעוד, אז תיבת ההילוכים עוברת למצב ידני עם שליטה דרך מנופים מאחורי ההגה.
ה-i8 עושה שימוש נרחב באלומיניום ובחומרים מרוכבים כגון סיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (CFRP) וחלונות הרכב עשויים מאותו החומר של מסכי המגע במכשירים סלולריים. ל-i8 אורך של 4,689 מ"מ, רוחב של 1,942 מ"מ, גובה של 1,293 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,800 מ"מ. בזכות עיצוב אווירודינמי מוקפד, לדגם מקדם גרר נמוך למדי Cd של 0.26 בלבד.
מחירה של ה-i8 בארה"ב יעמוד על $135,925, כחמשת אלפים דולר פחות מספינת הדגם של ב.מ.וו 760i.