הבעיה במשאבת הדלק בלחץ גבוה הייתה מוכרת ל-ב.מ.וו כבר מספר שנים, אך רק עכשיו ב.מ.וו מכריזה על ריקול להחלפת המשאבה.
בכל הפורומים של חובבי ב.מ.וו הבעיה הייתה ידועה. משאבת הדלק בלחץ גבוה (HPFP ) בדגמי מנוע N54 הייתה כושלת וגורמת למערכת זיהוי התקלות של ב.מ.וו להוריד את כוח המנוע למינימום הנדרש רק בכדי לאפשר לנהג לעצור בצד הדרך. הריקול כולל דגמים מהשנים 2007-2010 335i, Z4 sDrive35i, 135i, 535i, X6 xDrive35i. בכל הדגמים הללו, ב.מ.וו תחליף את משאבת הדלק מבית סימנס במשאבה חדשה.
עד היום, ב.מ.וו לקחה אחריות על החלק כאשר לקוח הגיע למוסך להתלונן, אך לא הכריזה על קריאת שירות מסודרת. המנוע המדובר, N54, הוא מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם שני מגדשי טורבו בלחץ נמוך שהוצג לראשונה ב-2006. בשנת 2008 עודכן המנוע והספקו עלה ב-20 כ"ס ל-326 כ"ס, למרות האמור לעיל, מנוע זה נחשב לפנינה אמתית עם הספק מדוד הגבוהה מזה המוצהר וזכה כמנוע השנה בשנת 2008. ב-2009 החל להחליף אותו מנוע דגם N55 עם מגדש טורבו יחיד בעל שני מדחסים בהספק 306 כ"ס שנמצא כבר בדגמיי 535iGT 535i, ב-2011 הוא ימצא גם בסדרה 3 ובסדרה 1. כנראה שגם מנוע N55 יכלל בקריאת שירות הזו, שכן מנוע זה עושה שימוש באותה משאבת דלק סוררת בדיוק וכבר ישנם דיווחים על כשל במנוע זה בשל אותה המשאבה.
הסיבה העיקרית להכרזת הריקול, היא תכנית חדשות של רשת ABC האמריקאית שהציגה מספר בעלי ב.מ.וו עם המנוע המדובר, שדיברו על "פחד המוות" שהם הרגישו כאשר התקלה התרחשה בזמן נסיעה על הכביש המהיר. בסך הכל מדובר בכ-130,000 כלי רכב עם מנוע זה. ריקול נוסף הוא לדגמי X5 מודל 2008 שם משאבת הדלק בלחץ נמוך, גם כן עשויה להיכשל ולהביא את להדממת המנוע תוך כדי נסיעה. 20,800 רכבים מדגם X5 יקראו להגיע למוסך.