ב.מ.וו חושפת את מכונית ההנעה הקדמית הראשונה שלה, סדרה 2 אקטיב טורר – מיניוואן קומפקטי שיתחרה ב-B קלאס של מרצדס.
ב.מ.וו חושפת את סדרה 2 אקטיב טורר החדשה לשנת 2014, מכונית שהיא הרבה יותר מעוד דגם בהיצע הדגמים של החברה אלא עידן חדש של ממש עבור המותג הבווארי שכן האקטיב טורר, הוא לא רק המיניוואן הראשון של ב.מ.וו אלא גם ובעיקר, דגם ההנעה הקדמית הראשון של החברה וקדימון לדגמי הנעה קדמית חדשים נוספים שהחברה תציג בעתיד כגון סדרה 1 סדאן שתתחרה באודי A3 סדאן.
סדרה 2 אקטיב טורר מבוססת על הקונספט 'אקטיב טורר' שהוצג לפני כשנה וחצי ולמעט הבדלים חיצוניים מינוריים, ב.מ.וו נשארה נאמנה לחלוטין לעיצוב לדגם הקונספט. עם אורך של 4,342 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,555 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, ב.מ.וו מכוונת את האקטיב טורר הישר אל המיניוואן הקומפקטי של מרצדס, ה-B קלאס. משקל דגם הבסיס עומד על 1320 ק"ג (כמו ב-B קלאס) ונפח תא המטען עומד על 468 ליטר עד ל-1510 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
למרות השימוש בשם סדרה 2, האקטיב טורר לא מבוססת על הפלטפורמה של סדרה 2 קופה החדשה שהיא פלטפורמת הנעה אחורית בכלל, אלא על פלטפורמת ההנעה הקדמית המודולרית החדשה של ב.מ.וו שהוצגה לראשונה עם המיני 2014 החדשה. הפלטפורמה תתמוך במספר אורכים שונים של בסיס הגלגלים והיא תשמש בעתיד גם את ה-X1 החדשה וגם את סדרה 1 סדאן שתתחרה באודי A3 סדאן ובמרצדס CLA.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק לקראת הרבעון השלישי של 2014, הדגם יוצע עם אותם מנועים שהוצגו עם המיני החדשה: 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו או2.0 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו דיזל. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים כסטנדרט או 8 הילוכים אוטו' כאופציה, כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע. עם המעבר להנעה קדמית, המנועים מותקנים בצורה רוחבית בניגוד להתקנה אורכית בדגמי ההנעה אחורית.
דגם 218i, מצויד במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 136 כ"ס בין 4500-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ בין 1250-4000 סל"ד. עם מנוע זה צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר עם תיבת הילוכים ידנית.
דגם 218d, מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ. עם מנוע זה, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 24.4 ק"מ לליטר והביצועים על 8.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש.
דגם 225i, שיצטרף קצת לאחר השקת הדגם, מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 31.1 קג"מ. עם מנוע זה, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.7 ק"מ לליטר והביצועים על 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש.
בהמשך יוצעו מנועים נוספים בדגמים 220i, 216d ו-220d ומספר דגמים יוצעו עם הנעה כפולה - 225i Xdrive ו-220d Xdrive.
מערך המתלים שהותקן בסדרה 2 אקטיב טורר מבוסס על מתלה מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. לפי ב.מ.וו האקטיב טורר הוא דגם "ההנעה הקדמית הכי דינאמית בסגמנט, עם אופי ספורטיבי ומלא חיים". הדגם יוצע בשתי גרסאות גימור: ספורט ליין המדגישה את הצד הדינאמי ולקשרי ליין שתספק תחושה יוקרתית ואלגנטית, הגרסאות נבדלות בחישוקי גלגלים שונים ובצבעים וחומרים שונים לגימור בתא הנוסעים. החל מנובמבר, הדגם יוצע בנוסף עם חבילת M ספורט הכוללת קיט אווירודינאמי, חישוקי M קלים בקוטר של "17 או "18, גלגל הגה ספורטיבי וכיול מתלים ספורטיבי.
מדלק מוטורס נמסר שהאקטיב טורר תשווק בישראל לקראת סוף השנה.