ב.מ.וו מנוע N74
ב.מ.וו נפרדת ממנוע N74.
ב.מ.וו מנוע N74
ב.מ.וו נפרדת ממנוע N74.

ביוני 2022 ב.מ.וו תייצר את מנוע ה-V12 האחרון אשר יותקן בדגמי החברה, מהלך שיכריז על הפסקת השימוש במנוע N74 המשרת את דגמי ב.מ.וו משנת 2008. לרגל המאורע, ב.מ.וו תשיק במועד זה בשוק האמריקאי מהדורה מיוחדת ומוגבלת של 12 יחידות מדגם M760i xDrive במחיר של $200,000 ליחידה ואלו יהיו רכבי הכביש האחרונים אי פעם של ב.מ.וו בשוק האמריקאי לעשות שימוש במנוע V12. בדורות הבאים של סדרה 7 גרסאות הקצה כבר יעשו שימוש בהנעה חשמלית, בדגם i7 החשמלי אותו נפגוש בהמשך השנה.

 

בשנת 1987 ב.מ.וו הציגה את מנוע M70, מנוע ה- V12 אטמוספרי בנפח של 5.0 ליטר שהיה המנוע הראשון של החברה עבור רכבי נוסעים. המנוע הזה היה אחד המנועים הראשונים בעולם ברכבי נוסעים לעשות שימוש במצערת אלקטרונית (drive-by-wire). המנוע הזה, בהספק מרבי של 295 כ"ס, שווק בדגם 750iL. מנוע זה הוחלף בהמשך ע"י מנוע M73 בנפח של 5.4 ליטר שהוחלף ע"י דגם N73 שהיה מנוע ה- V12 הראשון בעולם לעשות שימוש בהזרקת דלק ישרה.

 

ב.מ.וו M760i
ב.מ.וו M760i.

בשנת 2008 כאמור ב.מ.וו הציגה את מנוע N74 שהיה מנוע חדש לחלוטין ומנוע ה- V12 הראשון של ב.מ.וו עם מגדש טורבו (שניים). בגרסתו הראשונה N74B60 בנפח של 6.0 ליטר המנוע הזה ידע לייצר הספק מרבי של 536 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ, בהמשך הוצגה גרסת 6.6 ליטר N74B66 בהספק מרבי של עד 625 כ"ס ומומנט מרבי של 81.7 קג"מ.

 

רולס רויס V12
רולס רויס תמשיך לעשות שימוש במנוע ה- V12 של ב.מ.וו.

מנועי ה- V12 של ב.מ.וו שירתו במשך שנים רבות את דגמי רולס רויס, המנוע האחרון שפותח במיוחד עבור רולס רויס הוא גרסת 6.75 ליטר של מנוע N74 שהוצגה בשנת 2017 עם הפאנטום דור 8 החדשה. הדגש במנוע הזה הוא פחות על הספק, 563 כ"ס, ויותר על מומנט זמין, 91.7 קג"מ, וכמובן על פעולה סופר חלקה ונטולת רעידות. רולס רויס תעבור להנעה חשמלית רק בעוד מספר שנים ולכן ב.מ.וו תמשיך לייצר עבורה את מנוע N74 אך עבור דגמי ב.מ.וו, יוני 2020 זה הסוף.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.