אודי ממשיכה להציג לנו את החזון שלה לעתיד החשמלי של המותג ולאחר שחשפה בחודש שעבר את הקונספט Skysphere, קונספט לרכב ספורט חשמלי, היא חושפת כעת את הקונספט Grandsphere המציג את החזון של אודי לרכב פאר חשמלי, אם תרצו ה- A8 של העתיד. בחודש הבא אודי תציג קונספט נוסף ושלושת הדגמים האלו יחדיו יספקו לנו הצצה לשפת העיצוב החדשה של אודי, למערכות ההנעה החשמליות החדשות של המותג ואל הטכנולוגיה שתשרת את אותם דגמים עתידיים, כולל הכנה ליכולת אוטונומית ברמה 4.
בזכות יכולת אוטונומית ברמה 4 המאפשרת לתת למחשבים לנהג את הרכב ברוב מצבי הנסיעה, ההתמקדות כאן היא על יצירת מוצר המספק חוויה נסיעה ופחות חוויית נהיגה, זה מתחיל עוד מהעיצוב החיצוני המרהיב המספק חוויה ויזואלית בכל פעם שתיגשו לרכב וממשיך אל תא הנוסעים הבנוי בצורת טרקלין מחלקה ראשונה כולל האפשרות לקפל את ההגה לתוך הדשבורד (ברמה אוטונומית 4 עדיין נדרש גלגל הגה למצבי נהיגה מסוימים).
תחושת הטרקלין מועצמת בזכות השארת חלל פתוח באזור הרגליים של הנוסעים מלפנים ואודי כבר רומזת כי כך גם יהיה בגרסת ייצור עתידית של ספינת הדגל שלה. כרכב שיכול לנהג את עצמו, באודי שמו דגש על פתרונות טכנולוגיים שיאפשר לנוסעים להמשיך את מה שהם עשו לפני הכניסה לרכב, כך לדוגמה אם הם צפו בסרט במכשיר הסלולרי שלהם או קראו כתבה באיזה אתר, יוקרן בחלל הרכב מיד עם הכניסה.
לכל נהג או נוסע פרופיל אישי כך שכבר עם הכניסה לרכב, עם דלתות הנפתחות אוטומטית באופן חשמלי, כל המערכות יותאמו להעדפות האישיות שלו. מערכת שמע ייחודית תאפשר לכל נוסע לשמוע משהו אחר מבלי להפריע לשאר הנוסעים ובמצב אוטונומי ניתן להסיט את המשענות מלפנים בזווית של 60 מעלות. במקום לעשות שימוש במסכים באודי בחרו בפתרון של מקרנים מיוחדים המאפשרים לייצר תצוגה לכל אורך הדשברוד.
השליטה על מערכות הרכב והמולטימדיה תתבצע דרך מערכת MMI Touchless Response, המאפשרת להפעיל את מערכות הרכב באמצעות ממשקי מגע מינימליסטיים, פקודה קולית או מחוות ידיים ובאמצעות טכנולוגיית AI המערכת תלמד עם הזמן את העדפות הנהג.
לקונספט Grandsphere מידות ההולמות מכונית פאר עם אורך של 5.35 מטר, רוחב של 2 מטר, גובה של 1.39 מטר ובסיס גלגלים "ארוך יותר מזה של ה- A8L הנוכחית" כלומר מעל ל-3.13 מטר. בקונספט הותקנה מערכת הנעה חשמלית עם שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 710 כ"ס (530kW) ומומנט מרבי של 97.8 קג"מ. לפי אודי זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "קצת מעל ל-4 שניות".
הקונספט מבוסס על פלטפורמת PPE הייעודית לרכבים חשמליים, פלטפרומה שתשרת בשנה הבאה את המקאן החשמלי של פורשה ואת הדגמים המקביל לו באודי, Q6 e-tron. בתחתית הפלטפורמה מותקנת סוללה בקיבולת ענקית של 120kWh המאפשרת לפי אודי טווח נסיעה חשמלי של כ-750 ק"מ. הסוללה הפועלת גם במתח של 800V מאפשרת טעינה מהירה בהספק גבוה של 270kW, השימוש במתח של 800V מאפשרת להקטין את זרם הטעינה ולשמור על אורך החיים של התאים המרכיבים את הסוללה.