מכירים את רשימת הדגמים הנמכרים ביותר של 2019? אז רשימת הדגמים לשנת 2020 לא שונה מהותית, למעט שינויים קלים פה ושם. הקורולה ממשיכה שנה שנייה ברציפות כמכונית הנמכרת ביותר בישראל והאיוניק ממשיכה לאחוז במקום השני. הפיקנטו שבמקום השלישי שומרת על מעמדה אך יונדאי i10 צנחה בדור החדש במעל ל-50%. מהפך נרשם גם בסגמנט ה- SUV כאשר הצד הקוריאני איבד את הבכורה לטויוטה לראב4 של טויוטה ולסקודה קודיאק.
מיני: בסגמנט המיני הפיקנטו שומרת על ההובלה בזכות מסירות של 8036 יחידות, לעומת 8528 בשנת 2019. יונדאי i10 שהושקה בתחילת 2020 בדגם חדש צנחה למקום השלישי ורושמת ירידה של מעל ל-50% בשל מסירות של 3749 יחידות לעומת 8333 בשנת 2019. האם זו התיבה הרובוטית של הדגם? אולי, שכן בכל תחום אחר מדובר בדגם טוב יותר מהדגם היוצא. מי שנהנתה מכך זו הספארק של שברולט שעלתה למקום השני בסגמנט עם מסירות של 4178 יחידות, זאת לעומת 3290 יחידות בשנת 2019. עם מסירות של 1621 יחידות סוזוקי איגניס שומרת על נתון המסירות של 2019.
מיני | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | קיה פיקנטו | 8036 | |
2 | שברולט ספארק | 4178 | |
3 | יונדאי i10 | 3749 | |
4 | סוזוקי איגניס | 1621 | |
5 | טויוטה אייגו | 432 | |
6 | פיאט 500 | 175 |
סופרמיני: טויוטה יאריס איבדה בשנת 2020 את הבכורה, אך זה צפוי שכן זו הייתה שנה של החלפת דגם. זו החדשה כבר נמכרת במספרים נאים וצפויה לשחזר השנה את ההישיג של כסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל. יונדאי i20 הוותיקה, שתוחלף השנה בדגם חדש, מובילה ובפער משמעותי את הסגמנט בזכות מסירות של 6764 יחידות. האיביזה של סיאט מחזיקה במקום השני עם מסירות של 3611 יחידות. עבור שני הדגמים מדובר בתוספת נכבדה של כ-1000 יחידות לעומת 2019.
ניסאן מיקרה שבדור הקודם שלה נמסרה ב-1665 יחידות, רושמת עם הדור החדש רק 345 מסירות בשנת 2020, גם סיטרואן C3 רושמת השנה ירידה חדה, 1426 מסירות בשנת 2019 לעומת 691 יחידות ב-2020. הקליאו החדש שהושקה בינואר 2020 אמנם לא שחזרה את נתוני 2019 אך יחסית לדגם יקר יותר מבעבר, גם איכותי יותר, היא השיגה מספר נאה של 1077 יחידות זאת לעומת 1450 יחידות בשנת 2019. פיג'ו 208 החדשה הושקה בישראל רק בחודש אוקטובר אז מוקדם מידי לקבוע את מידת ההצלחה של הדור החדש.
סופרמיני | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | יונדאי i20 | 6764 | |
2 | סיאט איביזה | 3611 | |
3 | טויוטה יאריס | 3074 | |
4 | מיצובישי ספייס סטאר | 2281 | |
5 | מאזדה 2 | 1996 | |
6 | יונדאי אקסנט | 1946 | |
7 | סוזוקי בלנו | 1658 | |
8 | סוזוקי סוויפט | 1292 | |
9 | רנו קליאו | 1077 |
קרוסאוברים: שנים התרגלנו לשליטה מוחלטת של הצמד הקוריאני קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון בסגמנט ה-SUV, אך השנה הם אוחזים רק במקום השלישי והרביעי ואת שני המקומות הראשונים מאוכלסים ע"י שני דגמים גדולים ויקרים יותר, טויוטה ראב4 עם מסירות של 5200 יחידות וסקודה קודיאק עם מסירות של 4956 יחידות. הקודיאק רשם זינוק משמעותי גם בזכות ההשקה של רמת הגימור הבסיסית ביזנס שתרמה לדגם כ-1,150 יחידות.
אל תמהרו להספיד את הצמד הקוריאני שכן במהלך המחצית הראשונה של השנה נפגוש בישראל את הטוסון החדש והמרשים ואת האח התאום למחצה לבית קיה, יוצג השנה בדגם חדש לחלוטין כמו הטוסון, צפוי להציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום אפשרי.
למעט הקודיאק ועוד מספר מצומצם של דגמים שרשמו עלייה, כמו סיאט אטקה לדוגמה שעלה ב-300 יחידות, מרבית הדגמים בסגמנט הזה נמכרו במספרים נמוכים משמעותית לעומת שנת 2019, צמד הקוריאנים לדוגמה רשמו ירידה חדשה של קרוב ל-3,000 יחידות לכל דגם, ניסאן קשקאי ירד ב-1300 יחידות, פיג'ו 3008 ירד ב-900 יחידות, טויוטה ראב4 ירד 300 יחידות, מיצובישי אאוטלנדר ירד ב-1000 יחידות ועוד.
דגמי SUV | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | טויוטה ראב4 | 5200 | |
2 | קיה ספורטאז' | 4924 | |
3 | יונדאי טוסון | 4807 | |
4 | סיאט ארונה | 3974 | |
5 | טויוטה C-HR | 3766 | |
6 | קיה סטוניק | 3468 | |
7 | מאזדה CX-5 | 3282 | |
8 | ניסאן קשקאי | 3177 | |
9 | יונדאי קונה | 3067 | |
10 | מיצובישי ASX | 2873 | |
11 | פיג'ו 3008 | 2863 | |
12 | סקודה קארוק | 2739 | |
13 | סקודה קאמיק | 2509 | |
14 | ניסאן אקסטרייל | 2277 | |
15 | סוזוקי ויטרה | 2196 | |
16 | סובארו XV | 1927 | |
17 | סיאט אטקה | 1800 | |
18 | מאזדה CX-30 | 1771 | |
19 | סובארו פורסטר | 1674 | |
20 | מיצובישי אקליפס קרוס | 1447 | |
21 | שברולט אקווינוקס | 1249 | |
22 | פיג'ו 2008 | 1244 | |
23 | יונדאי וניו | 1205 | |
24 | קיה אקסיד | 1082 |
דגמי שבעה מושבים | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | סקודה קודיאק | 4956 | |
2 | מיצובישי אאוטלנדר | 4750 | |
3 | ניסאן אקסטרייל | 2277 | |
4 | טויוטה לנד קרוזר | 1113 | |
5 | שברולט טראוורס | 459 | |
6 | סיטרואן C4 ספייס טורר | 454 | |
7 | פיג'ו 5008 | 415 | |
8 | קיה קרניבל | 328 | |
9 | קיה סורנטו | 327 | |
10 | יונדאי סנטה פה | 315 |
משפחתיות: הקורולה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בשנת 2019 וגם השנה היא אוחזת בתואר בזכות מסירות של 12990 יחידות כמו מרבית הדגמים מדובר בירידה לעומת ה-14521 יחידות שנמסרו בשנת 2019. האיוניק של יונדאי ממשיכה להחזיק במקום השני בזכות מסירות של 9882 יחידות וגם עבור דגם זה מדובר בירידה לעומת 11071 היחידות שנמסרו בשנת 2019. המגאן עקפה במעט את האוקטביה אך לכולם ברור שזה זמני והשנה האוקטביה צפויה להתברג במקום הרביעי או השלישי, אך היא עדיין לא תוכל לעקוף את שתי ההיברידיות המובילות את השוק שעדיין זוכות להטבה משמעותית בשווי השימוש. הסגמנט הזה יתחזק השנה בדגם היברידי נוסף, יונדאי אלנטרה החדשה שתתחרה ישירות בקורולה סדאן, זה בהחלט יהיה קרב מעניין.
משפחתיות | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 12290 | |
2 | יונדאי איוניק | 9882 | |
3 | קיה נירו | 5752 | |
4 | רנו מגאן | 4483 | |
5 | סקודה אוקטביה | 4233 | |
6 | סוזוקי קרוסאובר | 1950 | |
7 | סקודה סופרב | 1849 | |
8 | מאזדה 3 | 1825 | |
9 | סקודה סקאלה | 1548 | |
10 | טויוטה פריוס | 1183 |
דגמי ביצועים וספורט: עם כל הכבוד לדגמי הלחם והחמאה של שוק הרכב הישראלי, יש לא מעט דגמים מעניינים הנמכרים ביותר (שלא ביבוא אישי, שם יש יותר). אלו כמובן דגמי ספורט וביצועים שונים שאמנם רובם כמובן רחוקים מהכיס של רובנו אבל אף פעם לא מזיק לחלום. את הרשימה הזו מוביל דרך אגב דגם חשמלי שהוא אמנם לא דגם ספורט, אך בהחלט דגם מעניין וגם משמש רמז לסיכויי ההצלחה (הגבוהים כנראה) של טסלה שלפי כל השמועות תחל למכור את הרכבים שלה בישראל בחודשים הקרובים. גם אלו לא דגמי ספורט, אך הביצועים בקו ישר בהחלט מעוררי תאבון.
הלאון קופרה, שתוחלף השנה בקופרה לאון החדשה, יחד עם הגולף GTI שולטות ללא עוררין בסגמנט ההוט האצ' בישראל. מפתיע ומשמח לגלות את הנתון של 47 יחידות מסובארו BRZ, רכב עם ביצועי מנוע בינויים בלבד אך עם חיבור נהדר לנהג וטוב לראות שיש אנשים שלא בוחרים רק בכוח אלא גם בהרבה רגש. זה גם נתון המעניק תקווה לכך שנפגוש כאן את ה-BRZ החדשה שנחשפה לאחרונה. השנה נפגוש שני דגמי ביצועים מעניינים במיוחד, אלו כמובן ב.מ.וו M4 ו- M3 החדשות. המחיר לא יהיה זול כמובן ואפשר לצפות למחיר בגזרת ה-750-800 אלף שקל.
הדגמים המיוחדים | |||
דגם | מסירות 2020 | ||
---|---|---|---|
1 | אודי ETRON | 315 | |
2 | סיאט לאון קופרה | 80 | |
3 | גולף GTI | 76 | |
4 | סובארו BRZ | 47 | |
5 | מיני קופר JCW | 35 | |
6 | פורשה 718 בוקסטר | 29 | |
7 | רנו מגאן RS | 21 | |
8 | RS Q3 אודי | 19 | |
9 | פורשה 911 | 14 | |
10 | יגואר F PACE | 13 | |
11 | פורשה טייקן | 13 | |
12 | ב.מ.וו M2 | 11 | |
13 | בנטלי קונטיננטל | 11 | |
14 | AMG GTמרצדס | 10 | |
15 | AMG G 63 | 9 | |
16 | מרצדס CLA 45 S | 8 | |
17 | בנטלי בנטיאגה | 7 | |
18 | C63 מרצדס S | 7 | |
19 | AMG A45 S מרצדס | 7 | |
20 | מרצדס A45 S | 7 | |
21 | ניסאן GT-R | 6 | |
22 | פרארי | 6 | |
23 | אודי RS Q8 | 5 | |
24 | סיוויק טייפ R | 5 | |
25 | ג'וליה QV | 4 | |
26 | אודי RS3 | 4 | |
27 | ב.מ.וו M2 CS | 3 | |
28 | אסטון מרטין | 3 | |
29 | אודי TTRS | 2 | |
30 | לקסוס LC 500 | 2 | |
31 | ב.מ.וו M8 | 1 | |
32 | ב.מ.וו M4 | 1 |