יונדאי חושפת היום (ד') את האלנטרה 2021 החדשה, דור שביעי למשפחתית סדאן של החברה והדגם הנמכר ביותר של המותג עם מעל ל-13.8 מיליון יחידות שנמכרו עד היום מהדגם מאז שהוצג לראשונה בשנת 1990. מעבר לעיצוב האולטרה מוחצן ושלל החידושים, כפי שצפינו החידוש העיקרי בדגם הוא תוספת של מערכת הנעה היברידית לראשונה בדגם, מערכת שתאפשר לאלנטרה לחזור לישראל בשיא הכוח כמתחרה ישירה לקורולה ההיברידית של טויוטה. את האלנטרה החדשה אנחנו מצפים לפגוש בישראל רק לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.
ביונדאי הבינו שבעידן בו הצרכן מעדיף בעיקר רכבים על עקבים, קרוסאובר, המשפחתית המסורתית צריכה לתת יותר בכדי להתחרות בהצלחה וזה בדיוק מה שיונדאי עשתה עם האלנטרה החדשה. זה מתחיל בעיצוב המרהיב והמוחצן על בסיס שפת העיצוב החדשה של המותג (Sensuous Sportiness). אם אוהבים או לא זה פחות חשוב, לדגם יש נוכחות שקשה להתעלם ממנה. זה ממשיך אל מנועים חדשים, תא נוסעים מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני עם קפיצת מדרגה משמעותית בתחומי האיכות והטכנולוגיה ומסתיים בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות.
האלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה החדשה (K3) ולעומת הדגם הנוכחי היא ארוכה יותר ב-56 מ"מ (4,658 מ"מ), רחבה יותר 25 מ"מ (1,826 מ"מ), נמוכה יותר ב-20 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 20 מ"מ לכדי 2,720 מ"מ. לפי יונדאי, האלנטרה החדשה מציעה מרווח משופר לנוסעים עם תוספת משמעותית של 58 מ"מ למרווח הרגליים במושב האחורי. עם מידות אלו, האלנטרה החדשה גדולה יותר מהקורולה סדאן וגם מהסיוויק סדאן.
תא הנוסעים המרשים למראה מצויד, ברמות הגימור הגבוהות, בלוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ובמערכת מולטימדיה מתקדמת בגודל זהה ("8 בדגמי הבסיס) הכוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ותפעול קולי טבעי המאפשר שליטה גם על בקרת האקלים או חימום המושבים. הנהג יניח את ידיו על גלגל ההגה החדש של יונדאי, שהוצג לראשונה עם הסונטה החדשה, ואם הוא ילטף את תא הנוסעים הוא ימצא חומרים איכותיים יותר ורכים למגע ברוב המקומות החשובים בתא הנוסעים.
בנוסף נמצא תאורת אווירה ב-64 גוונים שונים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מערכת שמע של BOSE, מפתח דיגיטלי המאפשר פתיחה של הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי (אנדרואיד בלבד) או באמצעות כרטיס NFC שנראה כמו כרטיס אשראי.
כאמור, האלנטרה תשווק לראשונה גם עם מערכת הנעה היברידית ויש סיכוי שהיא תשמע לכם מוכרת שכן היא מבוססת על מערכת ההנעה ההיברידית של האיוניק: שילוב של מנוע 1.6 ליטר GDI במחזור אטקינסון עם 105 כ"ס ו-15.0 קג״מ יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ״ס ומומנט של 17.3 קג״מ, יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 141 כ"ס ו-26.9 קג"מ. הסוללה כאן קטנה במעט מזו של האיוניק המחודשת (1.32kWh לעומת 1.56kWh) והמערכת מעבירה את הכוח על הגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים - כמו באיוניק. לדגם צריכת דלק משולבת של מעל ל-21.2 ק"מ לליטר בתקן EPA האמריקאי.
עבור השוק האמריקאי האלנטרה החדשה מצוידת בנוסף גם במנוע 2.0 ליטר מסדרת סמארט סטרים החדשה, בהספק מרבי של 147 כ"ס ומומנט מרבי של 18.2 קג"מ, והוא משודך לתיבת ההילוכים הרציפה החדשה של יונדאי iCVT. בשוק הקוריאני האלנטרה החדשה תשווק עם מנוע 1.6 ליטר Smartstream החדש, בהספק מרבי של 123 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 15.7 קג"מ ב-4,600 סל"ד, בשידוך לתיבת הילוכים רציפה.
בתחום הבטיחות, יונדאי ציידה את האלנטרה החדשה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, ניטור ערנות נהג, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ומצלמה אחורית. את המערך הסטנדרטי הזה ניתן לשדרג בבקרת שיוט אדפטיבית חכמה (עצירה והמשך נסיעה) ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור במהירות חניה ומערכת יציאה בטוחה מהרכב. השילוב של בקרת השיוט האדפטיבית עם מערכת השמירה על מרכז נתיב הנסיעה מאפשרת נהיגה סמי אוטונומית בכבישים מהירים.