2025 טויוטה קורולה GR החדשה
טויוטה קורולה GR החדשה.
2025 טויוטה קורולה GR החדשה
טויוטה קורולה GR החדשה.

לאירופה יש את היאריס GR שזכתה בתחילת השנה למקצה שדרוגים מקיף ולשוק האמריקאי יש את הקורולה GR הגדולה יותר שזוכה כעת גם היא למקצה שדרוגים הכולל מנוע חזק יותר, אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומגוון עדכונים ושדרוגים נוספים.

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

החידוש המשמעותי יותר בדגם הוא האופציה לתיבת 8 הילוכים אוטומטית DAT בגרסה שפותחה במיוחד עבור דגמי ביצועים בה ניתן דגש על עמידות והעברות הילוכים מהירות ופחות על עדון או חיסכון באנרגיה כמו בתיבות הילוכים אוטומטיות לרכבים רגילים. על ניהול התיבה אחראית תוכנה שעושה שימוש במידת הלחיצה של הנהג על דוושת התאוצה או הבלימה כדי לצפות מתי נכון להעביר הילוך. לפי טויוטה, הכיול הראשוני של התיבה ובחירת יחסי העברה של ההילוכים התבצע בעזרת מידע שהתקבל מנהיגה ברכב על מסלולי אספלט וראלי. 

 

2025 טויוטה קורולה GR החדשה
טויוטה קורולה GR החדשה.

מנוע ה-1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של הדגם זכה גם הוא למקצה שדרוגים (גם לטובת שיפור האמינות) והוא מייצר כעת הספק מרבי שנותר על 304 כ"ס ומומנט מרבי שעלה ל-40.8 קג"מ לעומת 37.7 קג"מ בדגם היוצא. הכוח אל ארבעת הגלגלים עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים ומאחור מסוג טורסן ומערכת הנעה כפולה עם שלושה מצבי חלוקת כוח לבחירה: רגיל עם חלוקה של 60:40 לטובת הציר האחורי, עפר עם חלוקה של 50:50 ומצב מסלול בו המערכת תעביר עד 60% מהמומנט לציר הקדמי או עד 70% לציר האחורי בהתאם למצב האחיזה ופקודות הנהג.

 

לטובת נהיגה בתנאי עומס גבוה כמו נהיגת מסלול, טויוטה ציידה את תיבת ההילוכים האוטומטית במערכת קירור ובמצנן נוסף שזמין כאופציה בחלק מרמות הגימור או כסטנדרט ברמות הגימור הגבוהות. שדרוגים מכאניים נוספים להם זכה הדגם הם תוספת של קפיצי סיוע שתפקידם למנוע ניתוק מגע של הצמיג הפנימי עם הקרקע בעת פנייה מהירה וחדה, מאחור הותקנו מוט מייצב וקפיצים חדשים. 

 

טויוטה קורולה GR החדשה את הנוסעים
טויוטה קורולה GR החדשה.

הפגוש הקדמי של הקורולה GR המחודשת זכה לעיצוב מעודכן לטובת שיפור יכולות הקירור של מערכת ההנעה והבלמים הקדמיים. בנוסף נמצא מערכת מולטימדיה "8 מתקדמת יותר, מערכות בטיחות מתקדמות עדכניות יותר (TSS 3.0) ועוד מגוון שדרוגים נוספים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.