לאחר שחשפה את הסול 2019 החדשה בנובמבר אשתקד, קיה מביאה את הגרסה החשמלית של הסול החדשה (e-Soul) לתערוכת ז׳נבה. גם בדור הקודם של הסול שווק עם יחידת הנעה חשמלית, אך זו שווקה באופן בלעדי בשוק הקוריאני.
הסול החשמלית תשווק עם שתי יחידות הנעה חשמליות שנלקחו ישירות מהנירו (e-NIRO) החשמלי אשר נחשף בספטמבר אשתקד. גרסת הטווח הארוך של הדגם מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 64kWh ובמנוע חשמלי בהספק של 203 כ״ס בין 3,800-8000 סל״ד ו-40.3 קג״מ בין 0 -3,600 סל״ד. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי משולב של 452 ק״מ בתקן WLTP החדש, נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.6 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ״ש.
גרסת הבסיס של הסול החשמלית מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 39.2kWh ובמנוע חשמלי בהספק של 136 כ״ס בין 2,600-8000 סל״ד ו-40.3 קג״מ בין 0-2,400 סל״ד. לדגם זה טווח נסיעה חשמלי משולב של 277 ק״מ בתקן WLTP, נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.6 שניות ומהירות מרבית של 156 קמ״ש. לפי קיה לדגם זה נצילות אנרגטית של 145 Wh/km, גבוהה ב-30 אחוז מהרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה (הליף של ניסאן).
שתי גרסאות ההנעה כוללת אפשרות לשימוש בעמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 100Kw. טעינה של הסוללה באמצעות עמדה כזו מאפשרת טעינה של הסוללה מקיבולת של 20% לקיבולת של 80% בזמן של 42 דקות.
בכדי לשפר את הנצילות של מערכת ההנעה, קיה התקינה בדגם מערכת מיזוג עם אפשרות לסגירת כל הפתחים למעט זה של הנהג (כמו בנירו) ומערכת בלימה רגנרטיבית המופעלת באמצעות מנוף לצד גלגל ההגה ובעלת 5 מצבי פעולה. במצב הקיצוני single pedal המערכת מאפשרת לבולם את הרכב עד לעצירה מלאה לטובת ניצול מלא של אנרגיית הבלימה (לא תחליף לבלימה חזקה). המערכת תפעל באופן אוטומטי כאשר היא מזהה שהרכב מלפנים מאט. - במיוחד בנסיעה במדרון.
ֿ
לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה/הנעה בעל ארבעה מצבים לבחירה, שני מצבי חיסכון ECO לחיסכון מרבי, מצב ספורט לניצול מלא של הביצועים ומצב Normal המאזן בין כל המצבים השונים.
הסול החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה ולראשונה היא עושה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת פיתול פשוטה, דבר שהופך את הסול, לפי קיה, למכונית נוחה ומהנה יותר לנהיגה. בתא הנוסעים של הסול החשמלית החדשה נמצא לוח מחוונים דומה לזה של הנירו פלאג-אין עם מסך ״7 ומערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל של ״10.25 עם ממשק UVO העדכני של קיה.
מערכת המולטימדיה החדשה כוללת e-Sim המפשרת קישוריות מלאה לרשת האינטרנט וכן שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה המאפשרת להפעיל את בקרת האקלים מרחוק, להכניס מראש יעדים למערכת הניווט, לבדוק את מצב הטעינה ולנהל את הטעינה בהתאם לתעריף החשמל ועוד. המערכת כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מאפשרת חיבור לשני מכשירים וכוללת אפשרות לתצוגה מפוצלת המאפשרת הפעלה של שתי אפליקציות בו זמנית - כגון ניווט בצד ימין ושמע בצד שמאל.
הסול החדשה מצוידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד. מערכת חדשה היא מערכת LFA-Lane Follow Assist הפועלת בין 0-130 קמ״ש ושולטת על התאוצה, בלימה וההיגוי, שומרת על הרכב במרכז הנתב ומאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית.
לקיה סול החדשה אורך של 4,195 מ״מ, רוחב של 1,800 מ״מ, גובה של 1,600 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,600 סל״ד. נפח תא המטען נותר לא גדול עם 315 ליטר מאחורי השורה השנייה ו-1,339 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.