קיה תחל לצייד את דגמי ההנעה הקדמית הבינוניים והגדולים שלה בתיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה מפיתוח עצמאי.
קיה (ביחד עם יונדאי כמובן) היא מבין יצרני הרכב היחידים כיום המפתחים ומייצרים באופן עצמאי מלא את תיבות ההילוכים המשמשות את דגמי החברה. כעת, קיה חושפת את תיבת השמונה הילוכים אוטו' החדשה שלה המיועדת לדגמי הנעה קדמית, כדוגמת הספורטאז' ועוד.
לפי קיה, במהלך פיתוח התיבה שהחל עוד בשנת 2012 היא רשמה 143 פטנטים טכנולוגיים שהוטמעו בתיבה החדשה. לעומת תיבת שישה ההילוכים הנוכחית של החברה, תוספת שני ההילוכים אפשרה להשיג יחס הנעה רחב יותר בכ-34%, מה שתורם לצריכת דלק נמוכה יותר, רמת רעש נמוכה יותר וביצועים טובים יותר. תיבת ה- 8AT קטנה יותר מתיבת ה-6AT הנוכחית של החברה ובנוסף, היא גם קלה יותר בכ-3.5 ק"ג.
הדגם הראשון שיעשה שימוש בתיבה החדשה הוא קיה קדנזה, מכונית הסאלון של קיה המשווקת בעיקר בשוק הקוריאני והאמריקאי, שם התיבה משודכת למנוע 3.3 ליטר V6. התיבה תשמש בעתיד את דגמי הנעה קדמית הבינוניים והגדולים בקיה, לא בטוח שהספורטאז' נכנס לקטגוריה הזו אך הסורנטו, הקרניבל ועוד, כן.