קיה קדנזה החדשה מציעה תחושה של רכב סאלון יוקרתי בתג מחיר של רכב עממי.
לאחר לא מעט טיזרים ומידע חלקי, קיה השיקה אמש בשוק הבית הדרום קוריאני את הקדנזה 2016 החדשה, הדור השני למכונית הסאלון/משפחתית בגודל מלא (בסטנדרט אמריקאי) של קיה המחליפה את הדור הראשון של הדגם שהוצג לראשונה ב-2010.
הקדנזה החדשה, המשווקת כקיה K7 בשוק הבית הדרום קוריאני, מבוססת על פלטפורמה משודרגת וקשיחה יותר, משמעותית, של הדור הקודם והיא רושמת גידול סמלי בלבד במידות: 4,970 מ"מ אורך, 1,870 מ"מ רוחב (תוספת של 20 מ"מ), 1,470 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,855 מ"מ (תוספת של 10 מ"מ).
את הקדנזה החדש, בשוק הדרום קוריאני לפחות, ישרתו ארבעה מנועים. מנוע הבסיס בדגם הוא מנוע 2.4 ליטר GDI חדש בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 24.6 קג"מ והמנוע הבכיר הוא מנוע 3.3 ליטר שישה צילינדרים GDI בהספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 35.0 קג"מ.
בנוסף לשני מנועים אלו הדגם יוצע גם עם מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל E-VGT עם הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 45.0 קג"מ וכן מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם אפשרות להנעה בגז בהספק מרבי של 235 כ"ס ומומנט מרבי28.6 קג"מ.
מנוע ה-2.4 ליטר ומנוע ה-3.0 ליטר משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטו', מנוע הדיזל ומנוע ה-3.3 ליטר משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה, שכמו כל תיבות ההילוכים של קיה/יונדאי היא פרי פיתוח עצמאי.
על עיצובה של הקדנזה החדשה היה אחראי מעצב העל של קיה/יונדאי פיטר שרייר שאת החתימה העיצובית שלו בדגם ניתן לראות בגריל "אף הנמר" המעוצב באופן ייחודי אל תוך הרכב ובפס תאורת LED בצורת האות 'Z' בפנסים מלפנים ומאחור. את שאר העיצוב ובמיוחד זה הפנימי אפשר לסכם במילים סטנדרטי ושבלוני. יחד עם זאת, כאשר מכניסים את תג המחיר של הדגם למשוואה, תג מחיר המציב את הקדנזה מול מכוניות כגון טויוטה אבלון וניסאן מקסימה, ההצעה של קיה לסגמנט נראית יוקרתית יותר וזו למעשה כל המהות של הקדנזה (וגם ה-K900 היקרה יותר), תחושה ואבזור פרימיום במחיר "עממי" יותר.