פורד וטויוטה פותחות מיזם משותף לתכנון מערכת הנעה היברידית עבור רכבים מסחריים וטנדרים עם הנעה אחורית.
טויוטה ופורד חתמו היום (ב') על הסכם לפתיחת מיזם משותף לפיתוח מערכת הנעה היברידית להנעה אחורית עבור רכבים מסחריים וטנדרים. המיזם לא נועד לייצור כלי רכב אלא לפיתוח המערכת ההיברידית וכל חברה רשאית להתאים ולשנות את המערכת לפי הצרכים שלה.
למיזם המשותף מספר סיבות עיקריות מעבר לחיסכון כספי וקיצור הזמן בפיתוח משותף. הראשונה שבהן, למרות שלכל חברה יש כבר ידע, יכולת ודגמים שונים עם הנעה היברידית, לאף חברה אין מערכת הנעה היברידית עבור רכבי הנעה אחורית או עבור כלי רכב כבדים. הסיבה השנייה היא שהמתחרה, ג'נרל מוטורס, כבר מציעה מספר שנים מערכת הנעה היברידית כמעט עבור כל הטנדרים או רכבי השטח שלה (אך עדיין עם צריכת דלק גבוהה מאוד).
הסיבה השלישית והחשובה ביותר היא שלכל חברה צי רכבים לא קטן של טנדרים מגודלים או רכבים מסחריים גדולים עם מנועי ענק וצריכת דלק, ביום טוב, של 5-6 ק”מ לליטר. לאחרונה קבע הממשל האמריקאי יעד צריכת דלק לצי רכבים של יצרן העמוד על 23.17 ק"מ לליטר. בכדי לעמוד ביעד זה, אין ברירה לשתי החברות אלא לפתח מערכת הנעה היברידית עבור רכבים פופולריים אלו.