פולקסווגן חושפת יחידת הנעה חשמלית חדשה, APP550, אשר תשרת החל מסוף השנה הנוכחית את משפחת דגמי ID החשמליים של החברה. הדגם הראשון שיעשה שימוש ביחידת ההנעה הזו הוא פולקסווגן ID7, ספינת הדגל החשמלית של פולקסווגן שתיחשף בעוד מספר ימים.
יחידת ההנעה החדשה הזו חזקה יותר משמעותית מזו הנוכחית ובמקביל היא בעלת נצילות גבוהה יותר כך שהיא תאפשר לדגמי החברה להגדיל את טווח הנסיעה גם מבלי להחליף את הסוללה. אם ליחידת ההנעה הנוכחית של החברה הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, ליחידה החדשה הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי גבוה במיוחד של 56 קג"מ. אם תקחו לדוגמה את פולקסווגן ID4 הנוכחי לו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות, עם יחידת ההנעה החדשה אנחנו מצפים לנתון בגזרת ה-6.5 שניות.
יחידת ההנעה הזו היא לא שיפור של זו הקיימת אלא יחידה שפותחה מדף חלק, זה כולל ממיר מתח חדש (אינוורטר), תכנון חדש של הסטטור והרוטור במנוע בכדי לייצר את אותו מומנט גבוה, מערכת ניהול תרמית חדשה ליחידת ההנעה עם רכיבי בקרת טמפרטורה יעילים יותר ועוד.
יחידת ההנעה החדשה הזו, היא הסיבה שגרסת הטווח האורך של פולקסווגן ID7, עם סוללה בקיבולת של 91kWh, מסוגלת להשיג טווח נסיעה מרשים של 700 ק"מ ועם הסוללה הקטנה יותר, בקיבולת ברוטו של 82kWh, לדגם ID7 טווח נסיעה מרשים של 615 ק"מ.