יגואר I-PACE הוא לא רק הרכב החשמלי הראשון של יגואר, עם טווח נסיעה של 480 ק"מ, הוא פשוט יגואר החדשה, איכותית וטכנולוגית הרבה יותר.
לאחר שהציגה את הדגם כקונספט בשנה שעברה, יגואר חושפת כעת את גרסת הייצור של הדגם, יגואר I-PACE, הרכב החשמלי הראשון של יגואר בעיצוב של קרוסאובר שימושי אשר יתחרה בשלב זה בעיקר מול הדגמים החשמליים של טסלה, ובעתיד הקרוב למדי מול דגמים חשמליים של אודי ומרצדס.
יגואר I פייס מצויד בשני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור המאפשרים הנעה כפולה, בהספק כולל של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 71 קג"מ. לפי יגואר, זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.8 שניות.
את שני המנועים החשמליים מזינה באלקטרונים סוללת ליתיום-יון ענקית, המותקנת ברצפת הרכב, בקיבולת של 90kWh. הסוללה הזו, המורכבת מ-432 תאים, מאפשר להשיג טווח נסיעה חשמלי של 480 ק"מ לפי תקן WLTP האירופאי החדשה. בתרגום לתקן EPA האמריקאי המחמיר והמציאותי יותר זה יוצא כ-386 ק"מ, לא רע, אך פחות מהדגמים של טסלה.
הבעיה עם סוללה בקיבולת שזכו הוא זמן ההטענה הנדרש, מטען מהיר ציבורי בהספק של 100kW מסוגל להטעין 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 40 דקות (15 דקות יספיקו ל-100 ק"מ) ומטען ציבורי מהיר בהספק של 50kW כבר דורש המתנה של כשעה ועשרים. מטען ביתי פשוט בהספק של 7kW יטעין את 80% מקיבולת הסוללה בזמן של קצת יותר מ- 10 שעות. לא מעט ולכן ביגואר מעדיפים שתסתכלו על זה כך: "עידן תחנות הדלק נגמר, הולכים לישון ובכל בוקר מתעוררים עם טנק דלק מלא". בזמן נסיעה, מערכת הניווט בזמן אמת תוכל להציג לנהג מסלולי נסיעה אופטימליים להארכת טווח הנסיעה ובכדי להוסיף עוד כמה קילומטרים לטווח, הנהג יכול בלחיצת כפתור לכבות את כל המערכות הלא נחוצות ברכב.
יגואר תכננה את פלטפורמת האלומיניום של ה- I-PACE מדף חלק בכדי שתוכל לשאת ביעילות מרבית מערכת הנעה חשמלית. בחברה מציינים כי ההתנגדות לפיתול של השלדה היא הגבוהה ביותר מבין כל דגמי החברה, חלוקת המשקל בדגם אידאלית ועומדת על 50:50 ובזכות הסוללות המותקנות ברצפה, מרכז הכובד של הדגם נמוך בכ-13 ס"מ משמעותיים מזה של ה-F-Pace. רוכשי הדגם יוכלו כאופציה לבחור במתלי אוויר המנמיכים את המרכב ב-10 מ"מ באופן אוטומטי במהירויות של מעל ל-105 קמ"ש בכדי להקטין את מקדם הגרר. הדגם מצויד כסטנדרט בחישוקי "18, אותם ניתן להגדיל כאופציה עד למידת ענק של "22.
יגואר I-PACE הוא רכב די גדול, עם אורך של 4,682 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,990 מ"מ, וביגואר מבטיחים מרווח גדול לנוסעי השורה השנייה ונפח תא מטען גדול למדי בנפח של 656 ליטר או 1,453 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
יגואר התקינה בדגם דוושה חכמה, בעקרון דומה לדוושה החכמה של ניסאן e-Pedal, זו מאפשרת בנהיגה עירונית צפופה לנהוג את הרכב רק עם דוושת התאוצה והמערכת תחזיק את הרכב במצב סטטי גם בירידה או עליה. מחוץ לעיר לנהג אפשרות שליטה על מערכת הבלימה הרגנרטיבית, בעוצמה המרבית המערכת מסוגלת לייצר תאוצה שלילית של 0.4G - מספיק לרוב תנאי הנהיגה.
באמצעות אפליקציה, נהג הרכב יכול לחמם או לקרר את תא הנוסעים, גם כאשר הרכב בטעינה, ובנוסף המערכת תתאים את טמפרטורות הסוללה בכדי להשיג טווח נסיעה מרבי. בנוסף, הנהג יכול לתזמן את טעינת הסוללה בהתאם לתעריף החשמל וכמובן לצפות בכל נתוני הרכב כגון מצב הטעינה, הטווח האפשרי, הטענה מראש של יעדי ניווט ועוד. כל זה ועוד מתאפשר באמצעות מערכת המולטימדיה החדשה של יגואר, Touch Pro Duo. המערכת, המזכירה בעיצובה את המערכת של דגמי ריינג' רובר החדשים אך עם הנדסת אנוש מוצלחת יותר, מאפשרת קישוריות מלאה לרשת האינטרנט (4G) כולל עדכוני תוכנה לרכב over-the-air וכן שימוש בעוזרת האישית החכמה של אמאזון, Alexa, המאפשרת גם תפעול קולי וכן שליטה במערכת 'בית חכם' (גם העוזרת של גוגל זמינה).
מערכות תא הנוסעים, כגון בקרת האקלים, תאורת האווירה, מוזיקה, מערכת הניווט ועוד, נשלטת, במידה והנהג בכר בכף, ע"י מערכת בינה מלאכותית הלומדת את הרגלי היום של הנהג ומתאימה את אותן מערכות באופן אוטונומי.
פנקס ההזמנות ליגואר I-PACE כבר נפתח עבור השוק הבריטי, שם תוכלו לרכוש את הדגם במחיר של £63,495 כלומר 302 אלף שקל. אפשר רק לקוות שבחברת המזרח, יבואנית יגואר בישראל, מבינים את פוטנציאל השיווק של רכב חשמלי יוקרתי ראשון בישראל.