מנוע ה-1.5 ליטר החדש אשר יחליף את מנוע ה-1.33 ליטר וישמש את דגמי 2017 המחודשים של היאריס, למנוע החדש הספק מרבי של 110 כ"ס והוא חסכוני ממנוע ה-1.33 ליטר ב-12 אחוזים.
כחלק מהבטחתה להציג בחמש השנים הבאות תשעה מנועים חדשים, טויוטה חושפת היום (ג') מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי חדש אשר יחליף את מנוע ה-1.33 ליטר של היאריס בדגמי 2017 המחודשים, אותם היא הציגה ביפן ותציג במרץ 2017 בתערוכת ז'נבה.
המנוע החדש הוא עוד מנוע המציג שינוי בגישה של יצרני הרכב להגדלת נפח המנוע לטובת צריכת דלק חסכונית יותר בתנאי אמת – מחוץ לתנאי המעבדה. לפי טויוטה המנוע החדש כבר מוכן לעדכון הבא של תקן אירו 6c ולפרוטוקול החדש למדידת פליטת מזהמים באירופה (RDE) הכולל לצד נתון המעבדה נתון פליטת מזהמים בתנאי אמת.
מנוע ה-1.5 ליטר החדש מייצר הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 13.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד, זאת לעומת 99 כ"ס ו-12.3 קג"מ של מנוע ה-1.33 ליטר היוצא. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עם מנוע זה עומד על 11.0 שניות לעומת 11.8 שניות עם מנוע ה-1.33 ליטר (עם תיבה ידנית) ונתון צריכת הדלק המשולבת עם תיבה רציפה CVT נמוך ב-12%, כלומר כ-22.1 ק"מ לליטר בתקן NDEC.
מנוע ה-1.5 ליטר החדש הוא חלק ממשפחת מנועי ESTEC של טויוטה להם נצילות תרמית גבוהה במיוחד – 38.5% במנוע חדש זה. למנוע יחס דחיסה גבוה יחסית של 13:1 ובנוסף הוא עושה שימוש במחזור גזי פליטה EGR ובאמצעות שימוש במערכת תזמון שסתומים חדשה אלקטרו-מכנית VVT-iE, המנוע מסוגל לפעול בזמן בשני מחזורי פעולה: אטקינסון החסכוני בזמן שיוט ואוטו המקובל בזמן האצה.