טויוטה חושפת דור חדש של מנועים, תיבות הילוכים ומערכות הנעה היברידיות, אותם היא תיישם בדגמי החברה החל מ-2017.
טויוטה חושפת היום (ג') לראשונה את מערכות ההנעה החדשות של החברה, מנועים ותיבות הילוכים, אשר ישרתו עד שנת 2021 למעלה מ-60 אחוז מדגמי החברה בארה"ב, אירופה, יפן וסין. לפי טויוטה, המנועים ותיבות ההילוכים החדשים עליהם מכריזה החברה יציעו תוספת של כ-10% להספק המרבי וכ-20% חיסכון בצריכת הדלק, לעומת הדור הנוכחי של מערכות ההנעה של החברה.
במהלך חמש השנים הבאות, טויוטה תציג תשעה מנועים חדשים (ב-17 גרסאות שונות), ארבע תיבות הילוכים חדשות (ב-10 גרסאות שונות) – כולל סוג חדש של תיבה רציפה, ושש מערכות הנעה היברידיות (ב-10 גרסאות שונות).
בשלב זה, טויוטה חושפת מנוע 2.5 ליטר חדש, כולל מערכת הנעה היברידית חדשה על בסיס מנוע זה לדגמי הנעה אחורית, וכן תיבת 8 הילוכים אוטו' ותיבת 10 הילוכים אוטו'. את היישום של המנוע החדש ושל תיבת השמונה הילוכים החדשה נפגוש כבר בחודש הבא עם הצגתה של הקאמרי החדשה בתערוכת דטריוט.
מנוע ה-2.5 ליטר ארבעה צילינדרים החדש (דף נקי) כולל מערכת הזרקת דלק ישירה והוא בעל נצילות תרמית גבוהה במיוחד של 40% בשימוש ברכבי בנזין רגילים ו-41% בשימוש ביחידת הנעה היברידית - זו הנצילות התרמית הגבוהה ביותר כיום למנועי בנזין.
רוב מנועי החברה ישודכו לשתי תיבות הילוכים אוטומטיות חדשות (Direct Shift) עם 8 או 10 יחסי העברה קדמיים. בשתי התיבות הוטמעה טכנולוגיה להפחתת ההפסדים בתיבה כתוצאה מחיכוך בין הרכיבים השונים, כולל ציפוי מיוחד על גלגלי השיניים בגיר. לפי טויוטה הפסדי המומנט בגיר, כאשר הממיר לא נעול, הופחתו בחצי לעומת תיבת 6 הילוכים אוטו' רגילה. את תיבת השמונה הילוכים אוטו' החדשה אנחנו מצפים לפגוש רק בדגמים הגדולים יותר של טויטה, החל מראב4 והקאמרי, ואת תיבת העשרה הילוכים אנחנו מצפים לפגוש רק בדגמים של לקסוס.
עם הדור הרביעי של הפריוס טויוטה הציגה את מערכת ההנעה ההיברידית הרב שלבית החדשה של החברה (THS-II Multi-stage ) ואותה טכנולוגיה תשמש גם את הקמארי ההיברידית החדשה על בסיס מנוע ה-2.5 ליטר החדש. מערכת זו תשמש גם עבור דגמי הנעה אחורית, כמו הלקסוס IS300h הבאה לדוגמה. מערכת זו תשמש בסיס גם לדגמי פלאג-אין PHEV (רמז לקאמרי פלאג-אין?) אשר יעשו שימוש בסוללות ליתיום-יון ויציעו טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ או יותר.