וולוו מציגה מספר חידושים בתחום הרכב החשמלי עבור המותג, חידושים אותם נפגוש על הכביש כבר בשנה הבאה. כל החידושים האלו הם כחלק בלתי נפרד מהתוכנית של החברה להפוך למותג של רכבים חשמליים בלבד עד שנת 2030. החידושים האלו כוללים פלטפורמה לרכבים חשמליים, פיתוח סוללות חדשות שיאפשרו טווח נסיעה של 1000 ק"מ, פיתוח מערכות בטיחות מתקדמות וטכנולוגיית רכב מקושר על בסיס שבבים של NVIDIA, פיתוח מערכת מולטימדיה עם גוגל ועוד.
מי שלמעשה מסכם ומציג את כל החידושים האלו זה הקונספט Recharge אותו וולוו מציגה כעת. הקונספט הוא סוג של קדימון לדור הבא של וולוו XC90 אשר יישווק כרכב חשמלי בלבד ויהיה גם הדגם הראשון של וולוו לעשות שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. לפי וולוו הקונספט מציג את שפת העיצוב הבאה של החברה, הממשיכה למעשה את שפת העיצוב הנוכחית והמוצלחת של המותג תחת הפילוסופיה של "פחות זה יותר".
בתוך תא הנוסעים של הקונספט אנחנו פוגשים את קו העיצוב המינימליסטי של וולוו והאלמנט הבולט ביותר הוא הטאבלט אנכי בגודל של "15. הטאבלט הזה מציג את הממשק הגרפי של מערכת המולטימדיה החדשה של וולוו המפותחת היחד עם גוגל על בסיס אנדרואיד אוטומוטיב, מערכת ההפעלה הייעודית של גוגל לרכבים. המערכת תכלול את כל הדברים שאנחנו מכירים מגוגל, כגון אפליקציות (ייעודיות לרכבים) ניווט הכולל תמיכה ברכבים חשמליים וכמובן שגם תפעול קולי מלא באמצעות "גוגל אסיסטנט". כמו כל מכשיר אנדרואיד, המערכת תזכה עם הזמן לעדכוני OTA ושדרוג יכולות המערכת כמו הוספה של שפות ועוד.
כל זה מפותח תחת המטרייה של מערכת הניהול לרכבים חשמליים שוולוו מפתחת הנקראת VolvoCars.OS (וולוו הקימה מרכז פיתוח ייעודי לנושא). המערכת הזו תתבסס על שבבים של NVIDIA ותאפשר גישה לכל החיישנים ברכב, כולל אפשרות לשליחת מידע למפתחי החברה בכדי שאלו יוכלו לשפר את המוצר ולהוציא עדכונים למערכת לכל אורך חיי הרכב. את הדבר הזה טסלה עושה כבר שנים וזה אחד היתרונות הגדולים שלה על שאר יצרני הרכב. וולוו מציינת כי את המערכת הזו נפגוש באחד הרכבים החדשים שלה כבר בשנה הבאה, ברור כי מדובר בדור הבא של ה-XC90.
מה שטסלה חושבת שלא צריך ו- וולוו חושבת שכן זה שימוש בחיישן לידר (LiDAR) בו יצוידו כל דגמי וולוו העתידיים. חיישן כזה, המופעל באמצעות NVIDIA DRIVE Orin, מאפשר למערכות הנהיגה האוטונומיות לקבל תמונה תלת מימדית של הסביבה בה הרכב נע - כולל צורה ומרחק בדיוק של 1 ס"מ. לפי וולוו, הדור הבא של הרכבים שלה יציגו רמת בטיחות יוצאת דופן ויהיו הרכבים הבטוחים ביותר אי פעם של החברה. כמו ברכבי טסלה, מערכות הבטיחות ישדרו למרכז מחשוב מידע בזמן אמת על תרחישים ותגובות של מערכות הבטיחות וזאת בכדי שוולוו תוכל להאיץ ולשפר את תפקוד מערכות הבטיחות והנהיגה האוטונומית. חיישן הלידר מיוצר ע"י Luminar הנחשבת כיום למובילה עולמית בתחום.
לצד תוכנה מתקדמת וולוו עובדת על פיתוח דור חדש של סוללות (מצב מוצק) שיציעו צפיפות אנרגטית של 1000kW לליטר, זה בערך פי 2 מהדור הנוכחי של הסוללות בהן החברה עושה שימוש. סוללות כאלו יאפשרו לייצר רכבים קלים יותר מבלי להתפשר על הטווח ובמקביל טעינה מהירה במיוחד של מספר דקות בלבד. בנוסף, וולוו עובדת עם שותפים שונים על נושאים של מחזור סוללות של רכבים חשמליים, ייצור באמצעות אנרגיות מתחדשות ועוד.