לקראת הופעת הבכורה העולמית של מרצדס EQS בחודש הבא (15.04.2021), ספינת הדגל החשמלית של החברה, מרצדס מספקת לנו הצצה לפס הייצור החדיש והמתקדם שלה בשטוטגרט בו היא החלה לאחרונה לייצר את מארזי הסוללות אשר ישמשו את ה- EQS וכמובן שגם את שאר דגמי EQ הבאים של המותג כגון מרצדס EQE.
המפעל בשטח של 16.5 דונם כולל פס הרכבה באורך של 300 מטר למארזי הסוללות ולפי מרצדס תהליך ההרכבה כולל 70 תחנות שונות, חלקן ידניות וחלקן אוטומטיות לחלוטין. תאי הליתיום-יון המרכיבים את הסוללה הם מפיתוח של מרצדס ולפי החברה היא הצליחה להפחית את כמות הקובלט בסוללה ל-10% בלבד מתוך סך החומרים המרכיבים את הסוללה (יש גם ניקל ומגנזיום).
מרצדס EQS תשווק עם מספר שילובים של סוללה ומנועים, הגרסה הבכירה של הדגם תצויד בסוללה בקיבולת גדולה של 108kWh אשר תאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ בתקן WLTP. לפי מרצדס, ההישג הזה הוא לא מעט בזכות התכנון האווירודינמי של הדגם. מרצדס מבטיחה שדגמי EQ החדשים שלה, החל מה- EQS, יזכו לעדכוני תוכנה למערכת ההנעה ועוד לכל אורך חיי הרכב.
בשלב זה מרצדס עושה שימוש בסוללות ליתיום-יון "רגילות" יחסית אך בשנת 2023 מרצדס כבר תחל לייצר את הדור הבא של טכנולוגיית הסוללות שלה במפעל חדש שהיא תפתח.