ג'נרל מוטורס צועדת לעבר עתיד חשמלי עם שני דגמים חדשים שיוצרו בשנה הבאה ועוד 18 נוספים עד שנת 2023. הדגמים החשמליים של החברה יהיו מבוססים על סוללות ועל תא דלק מימני.
ג'נרל מוטורס, המחזיקה במותגי הרכב של שברולט, ביואיק, GMC וקאדילק, הכריזה היום על מהלך אסטרטגי בתחום ההנעה החשמלית, זאת כחלק מחזון "האפס" של החברה (אפס זיהום, אפס תאונות ואפס גודשי תנועה) עליו הכריזה השנה יו"ר ומנכ"לית החברה, מארי בארה.
במהלך 18 החודשים הקרובים, GM תציג שני רכבים חשמליים אשר יתבססו על הידע אשר נצבר בחברה בפיתוחה של השברולט בולט החשמלית. שני דגמים אלו יהיו הראשונים מבין 20 דגמים חשמליים, במגוון רחב של סגמנטים, אותם תציג החברה במהלך החמש השנים הקרובות עד שנת 2023.
בחברה מציינים כבר עתה שלאור הצרכים השונים והמשתנים של לקוחות החברה, הם לא יסתפקו ברכבים חשמליים המבוססים על סוללת בלבד וחלק מהרכבים החשמליים אותם תציג החברה יעשו שימוש בטכנולוגיית תא דלק מימני.
במקביל להכרזה, ג'נרל מוטורס חושפת פרטים ראשונים על רכב קונספט חדש של החברה, SURUS, אשר מונע באמצעות תא דלק ושני מנועים חשמליים, עם היגוי לכל הגלגלים ומבוסס על שלדה של טנדר מסחרי. הקונספט הזה רומז כי בחברה מכוונים את מערכות תא הדלק בעיקר לעבר רכבים מסחריים/טנדרים, רכבים אשר יאבדו חלק משמעותי מכושר העמסה שלהם במידה ויתבססו על על הנעה חשמלית עם סוללות בלבד.
אם בעבר יצרני הרכב הציגו רכבים חשמליים רק בכדי לא לפספס את הרכבת, כיום כבר מדובר באופרה אחרת לחלוטין ובכוונה גמורה להצעיד את תעשיית הרכב לעבר הנעה חשמלית שהיא הפתרון לדרישות ההולכות ומחמירות של הרגולטורים בכל הקשור בזיהום אוויר מרכב מנועי. מרצדס כבר הכריזה השנה כי עד שנת 2022 היא תציעה גרסה חשמלית לכל דגמי החברה, וולוו הכריזה כי עד שנת 2019 כל הדגמים שלה יעשו שימוש בהנעה היברידית או חשמלית בלבד וקבוצת פולקסווגן הכריזה שעד שנת 2030 כל צי הדגמים שלה, מעל ל-300, יעשה שימוש בהנעה חשמלית (פלאג-אין או חשמלי מלא).