קבוצת הרכב הסינית GAC, שאת דגמיה לישראל משווקת אוריון מוביליטי מבית יוניון מוטורס, מכריזה על פריצת דרך משמעותית בתחום טכנולוגיית הסוללות לרכב חשמלי עם הצגתה של סוללת מצב מוצק המבוססת על גרפן (שכבה דו-ממדית של אטומי פחמן).
הגרפן (Graphene) נחשב בשנים האחרונות לאחד החומרים המעניינים ביותר בתעשייה בשל התכונות השונות שלו ובמקרה של סוללות, זו המוליכות החשמלית והחום הגבוהה - פי 10 מזו של נחושת. הבעיה עד היום הייתה לייצר סוללות עם גרפן בקטבים בעלויות ייצור סבירות שיתאימו לשימוש המוני ברכב חשמלי. GAC הצליחה לייצר סוללות כאלו בעלות הנמוכה פי 10 מזו שהייתה מקובלת עד היום.
השימוש בגרפן בסוללות ליתיום-יון מאפשר יכולת טעינה אלוטרה מהירה, לצד משקל קל יותר של הסוללות, אורך חיים ארוך יותר ועוד. הרכב הראשון של GAC שיעשה שימוש בסוללות מסוג זה הוא Aion V, הקרוסאובר החשמלי החדש של המותג שהוצג אשתקד ואותו נפגוש בישראל עוד השנה (בשלב זה עם סוללות ליתיום-יון רגילות יותר).
לפי GAC הסוללות האלו יאפשרו טעינה בזרם של עד 6C (פי 6 מקיבולת התא ב-mAh) ובמקרה של הדגם מדובר בזרם של עד 600A. טעינה כזו תאפשר לטעון עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 8 דקות בלבד.
סוללות מצב מוצק, בטכנולוגיות שונות, הן הדבר הבא בעולם הרכב החשמלי וכבר החל מסוף השנה נתחיל לפגוש רכשים חשמליים שעושים שימוש בטכנולוגיה זו, מרצדס EQS לדוגמה שתוצג בהמשך השנה תשווק גם בגרסה עם סוללות מצב מוצק, כך גם דגמי Aion השונים - מותג הרכב החשמלי של GAC. כבר בקרוב נפגוש בישראל גם את Aion LX הקרוסאובר החשמלי הבכיר של איון .