BYD חושפת בסין את הדור הבא (חמישי) של מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין PHEV שלה אותה היא תשלב בקרוב בשני דגמים חדשים, BYD Qin L ובדגם BYD סיל 06 DM-i. למערכת הפלאג-אין החדשה של BYD נתונים יוצאי דופן, עם מנוע בנזין בעל נצילות תרמית של 46% וצריכת דלק משולבת של 34.5 ק"מ לליטר (בתקן NEDC המיושן) המאפשרת טווח נסיעה משולב של 2100 ק"מ.
גולת הכותרת של המערכת החדשה הוא מנוע ה-1.5 ליטר בנזין החדש המייצר הספק מרבי של 101 כ"ס ומומנט מרבי של 12.8 קג"מ. לפי BYD למנוע הזה נתונים מובילים בעולם עם נצילות תרמית של 46% המושגת גם בזכות יחס דחיסה יוצא דופן של 16:1. לשם ההשוואה, למנועים המשמשים את מערכות ההנעה ההיברידיות העדכניות של טויוטה יש יחס דחיסה של עד 14:1 ונצילות תרמית של כ-41%, כך שעל הנייר לפחות המנוע של BYD הוא פיתוח טכנולוגי מרשים במיוחד.
רוכשי הדגמים יוכלו לבחור בגרסאות עם סוללה בקיבולת של 10kWh או 15.9kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ או 90 ק"מ בהתאמה (בתקן WLTC הסיני). בשילוב עם מנוע חשמלי למערכת הספק משולב של 163 כ"ס או 218 כ"ס בהתאם לגודל הסוללה וזה מספיק לנתוני ביצועים מספקים של 7.9 שניות או 7.5 שניות, בהתאמה, ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש.
BYD Qin L וסיל 06 DM-i הם שני דגמים זהים מכאנית ובגודלם (4.8 מטר אורך ו-2.79 מטר בסיס גלגלים) רק עם עיצוב קצת שונה המכוון לקהלים שונים. עד לא מזמן, רכבי פלאג-אין היו מוצר פופולרי במיוחד בשוק היוקרה הישראלי בזכות הטבות המס, כיום כבר אין הטבות כאלו והתוצאה בהתאם. בשוק הסיני לעומת זאת שוק רכבי הפלאג-אין נמצא בנסיקה בשנים האחרונות וכיום כל יצרן סיני שמכבד את עצמו משווק מגוון רחב של דגמי פלאג-אין, לא פעם לצד גרסאות חשמליות מלאות לאותו הדגם. במקרה של BYD לדוגמה, הנעה היברידית פלאג-אין אחראית לכמחצית מסך המכירות של רכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית.
כל עוד המס על רכבים חשמליים נמוך משמעותית מזה של רכבים חשמליים, סיכוי נמוך מאוד שנפגוש בישראל את רכבי פלאג-אין של BYD, באירופה לעומת זאת BYD השיקה השנה את ה- סיל U DM-i שהוא גרסת הפלאג-אין לקרוסאובר החשמלי סיל U, אותו אנחנו כן אמורים לפגוש בישראל עוד השנה כסוג של אח גדול לאטו 3.