GAC חשפה בסוף השבוע האחרון בסין את רכב המימן הראשון שלה שהוצג במסגרת כנס טכנולוגי שנתי של היצרנית. רכב המימן של GAC מבוסס על הקרוסאובר החשמלי הבכיר Aion LX בו מערך הסוללות הענק הוחלף בתא דלק מימני. את הגרסה החשמלית הרגילה של ה- Aion LX נפגוש בישראל ברבעון הראשון של 2012 לצד דגמים נוספים של מותג הרכב החשמלי Aion של GAC.
גרסת המימן עושה שימוש במנוע החשמלי של דגם Aion LX80 עם הספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ וההנעה בדגם קדמית בלבד. את תא הדלק המימני, הממיר מימן לזרם חשמלי בתהליך אלקטרוכימי, מזינים שני מיכלים בקיבולת של 5.2 ק"ג של מימן דחוס בלחץ גבוה. לפי GAC זה מספיק לטווח נסיעה של כ-500 ק"מ בתקן WLTP.
בכדי לבדל את הדגם מהגרסה מבוססת הסוללות GAC העניקה לדגם עיצוב שונה לפגוש הקדמי עם מוטיב גלי המשלב בתוכו את הכיתוב "Fuel Cell". תא הנוסעים העשיר למראה נותר ללא שינוי. בשלב זה לא מדובר בדגם לייצור סדרתי מלא אלא כדגם שישמש את החברה כסוג של מבחן שדה רחב היקף.
Aion היא חברת בת של GAC והיא נולדה רק בשנת 2018 כחברת הזנק לייצור ופיתוח רכבים חשמליים והיברידיים. לחברה יש כיום שני דגמים בהיצע, Aion S שהיא מכונית סדאן חשמלית (משפחתית גדולה) ו- Aion LX שהוא קרוסאובר חשמלי ואחד הדגמים היותר מעניינים של Aion. דגם זה משווק בגרסת הנעה קדמית עם סוללה בקיבולת של 70kWh או בדגם הנעה כפולה עם סוללה בקיבולת של 93kWh ושני מנועים חשמליים בהספק כולל של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. לאחרונה הוצג הדגם Aion V שהוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי יותר מה-LX עם טווח נסיעה של עד 450 ק"מ.