ניסאן רכבי קונספט
תערוכת הניידות של יפן 2023 - תעשיית הרכב היפנית נכנסת לתחום החשמלי.
ניסאן רכבי קונספט
תערוכת הניידות של יפן 2023 - תעשיית הרכב היפנית נכנסת לתחום החשמלי.

בימים אלו נערכת ביפן תערוכת הניידות במסגרתה יצרני הרכב המקומיים מציגים את החזון שלהם לפתרונות תחבורה שונים, לא רק רכבים אלא גם כלי רכב אישיים, כלי תעופה ועוד. תעשיית הרכב היפנית התמהמה בכניסה שלה לתחום הרכב החשמלי אך בתערוכה לפחות היה ברור כי זה הכיוון העתידי של התעשייה היפנית שכן כל הרכבים שהוצגו בתערוכה הם רכבים חשמליים. 

 

סובארו: סובארו הציגה בתערוכת את החזון שלה לרכב ספורט קופה חשמלי עם הבטחה לישיבה נמוכה, מרכז כובד נמוך, שליטה על ההנעה בכל ארבעת הגלגלים וכמו בכל רכבי סובארו, גם הקפדה על שדה ראייה רחב. מעבר לכך, סובארו לא מספקת פרטים טכניים על הדגם כך שמה שנותר זה פשוט להתרשם מהעיצוב החיצוני. 

 

evolution of Subaru Sport
סובארו - evolution of Subaru Sport.

ניסאן: כמו סובארו, גם ניסאן הציגה את החזון שלה לרכב ספורט חשמלי ובמקרה של ניסאן מדובר בקונספט Hyper Force שמספק לנו הצצה אל הדור הבא והחשמלי של מפלצת הביצועים ניסאן GT-R. 

 

הקונספט מצויד במערכת הנעה חשמלית e-4ORCE בהספק כולל של 1340 כ"ס ולצד יחידת ההנעה החזקה הזו ניסאן הקפידה על שימוש נרחב בסיבי פחמן במרכב ובשלדה כדי להשיג משקל נמוך כמה שניתן. בתחתית המרכב ניסאן שואפת להתקין סוללת מצב מוצק, דבר שאומר לנו שזה לא רכב שנפגוש בקרוב אלא יותר קרוב לקראת סוף העשור. 

 

ניסאן דגמי קונספט חשמליים 2023
חלק מדגמי הקונספט החשמליים של ניסאן.

לצד דגם זה ניסאן הציגה עוד ארבעה דגמי קונספט Hyper חשמליים, שלושה דגמי קרוסאובר בסדר הגודל של הג'וק, קשקאי ואקס טרייל וכן גם מיניוואן חשמלי בגודל מלא. למרבית הדגמים מערכת הנעה חשמלית כפולה e-4ORCE ולכולם תקשורת V2X בין הרכב לסביבה לצד אפשרות לחיבור של הסוללה שברכב לרשת החשמל הביתית או הציבורית. בנוסף לכך הדגמים נעזרים בטכנולוגיית AI לשיפור חוויית השימוש ברכב, חיישן LiDAR עבור מערכת הנהיגה האוטונומית ועוד. 

 

הונדה: זוכרים את הונדה פרלוד? מכונית הקופה של הונדה ששווקה בין השנים 1978 עד 2001? אז היא חוזרת והפעם בגרסה חשמלית. עדיין קופה, עם עיצוב מוצלח למדי אך כמו שאר הדגמים שהוצגו בתצוגה, אין תאריך השקה ואין פרטים טכניים על הדגם. 

 

הונדה פרלוד
הונדה פרלוד.

לקסוס: לקסוס הציגה בתערוכה את הקונספט LF-ZL, קונספט לספינת דגל חשמלית בתצורה של קרוסאובר עם אורך של 5.3 מטר, רוחב של 2.02 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 3.35 מטר, כך שמדובר ברכב ענק אך יחסית לקרוסאובר בגודל דומה מידת הגבוה נמוכה מאוד והיא זו שמעניקה לדגם את הפרופורציות הדינמיות שלו. 

 

למרות מידות הענק שבקלות יכולות להכיל שלוש שורות מושבים מרווחות, הקונספט מיועד לארבעה נוסעים בלבד כאשר אלו מאחור זכו לא רק למרווח עצום אלא גם לדלת הזזה המאפשרת כניסה קלה ונוחה במיוחד בזכות המפתח הרחב. 

 

לקסוס LF-ZL
לקסוס LF-ZL.

חלקו הקדמי של תא הנוסעים מציג את החזון של לקסוס לממשק אדם-מכונה, לנהג הגה שטוח המבוסס על מערכת היגוי אלחוטית ובצידי ההגה נמצא שני מסכי מגע לשליטה על המערכות השונות כאשר זה מימין לשליטה על המדיה וזה משמאל על מערכות הנהיגה ותיבת ההילוכים. במקום מערכת מולטימדיה מרכזית יש אחת גדולה הנפרשת ממרכז הדשבורד על לקצה הימני של חלל תא הנוסעים, כך שאם יש נוסע ברכב הוא יכול לתפעל בעצמו את כל המדיה ולשמש כסוג של טייס משנה עבור הנהג. 

 

לקסוס LF-ZC
לקסוס LF-ZC.

לצד ספינת הדגל החשמלית, לקסוס הציגה גם את הקונספט LF-ZC וכאן כבר מדובר על רכב סדאן פרימיום המיועד להתחרות בדגמים בסדר הגודל של ב.מ.וו i4. הדגם יגיע לשוק לקראת שנת 2026 על בסיס הפלטפורמה נשלטת התוכנה החדשה של טויוטה והדור הבא של הסוללות של טויוטה. לקונספט אורך של 4.75 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.39 מטר ובסיס גלגלים של 2.89 מטר. 

 

הדגם יצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה Direct4 אך בשלב זה לקסוס לא מספקת פרטים טכניים מעבר לכך. כמו בקונספט LF-ZL הבכיר גם כאן נמצא גלגל הגה שטח עם מערכת היגוי אלחוטית, שני מסכים לצד ההגה ומסך ענק שגולש לאזור הנוסע שלצד הנהג. 

 

טויוטה: טויוטה הציגה בתערוכה ארבעה דגמי קונספט, שניים מהם מיועדים לזמן הקרוב יותר ושניים שהם יוצר דגמי תצוגה המספקים לנו הצצה למה שנפגוש בעתיד הקצת רחוק יותר על בסיס הדור הבא של הפלטפורמה והסוללות של החברה. 

 

טויוטה לנדקורזר SE החשמלי
טויוטה לנדקורזר SE וטנדר חשמלי.

לנד קרוזר Se הוא קרוסאובר 7 מושבים חשמלי עם אורך של 5.51 מטר ובסיס גלגלים של 3.05 מטר וטויוטה EPU הוא סוג של היילקס חשמלי עם אורך של 5.07 מטר ובסיס גלגלים של 3.35 מטר. הטנדר EPU הוצג עם רעיון חדש לגלגל הגה בהשראת עולם האופנועים כל שבמקום דוושות השליטה על התאוצה והבלימה תתבצע דרך מנופים על גלגל ההגה. 

 

טויוטה FT-3e
טויוטה FT-3e.

לצד דגמי קונספט אלו טויוטה הציגה גם את הקונספט FT-3e שהוא סוג של קרוסאובר מסדר הגודל של ה- bZ4X ומציג את מה שנפגוש בדור הבא של הרכבים החשמליים של טויוטה. קונספט נוסף הוא FT-Se, קונספט למכונית ספורט חשמלית, אם תרצו הסופרה הבאה. 

 

מאזדה: מאזדה הציגה את הקונספט המרהיב Iconic SP, קונספט למכונית ספורט קופה חשמלית קומפקטית שהיא למעשה הצצה לדור הבא והחשמלי של מאזדה MX-5. לדגם אורך של 4.18 מטר ובסיס גלגלים של 2.59 מטר כך שהוא אמנם גדול משמעותית מה- MX-5 אך עדיין מדובר ברכב קומפקטי למדי. 

 

מאזדה קונספט MX-5 חשמלית
מאזדה Iconic SP.

הדגם עושה שימוש במערכת הנעה חשמלית המשלבת מנוע אחורי בהספק של 370 כ"ס, סוללה קטנה שתספיק למשהו כמו 100 ק"מ ושני מנועים רוטוריים המשמשים כגנרטור לטעינת הסוללה והארכת טווח הנסיעה. המנועים תוכננו כך שיוכלו לעשות שימוש גם בדלקים נקיים כגון מימן. 

 

סוזוקי: סוזוקי הציגה בתערוכה את הקרוסאובר החשמלי הגלובלי הראשון שלה eVX, מדובר בקרוסאובר באורך של 4.30 מטר, רוחב של 1.80 מטר ובגובה של 1.60 מטר כך שמדובר בקרוסאובר בסדר הגודל של סוזוקי S-Cross החדש. 

 

סוזוקי eVX
סוזוקי eVX.

סוזוקי עדיין לא מספקת פרטים נוספים על הדגם, למעט הצהרה על טווח נסיעה של כ-500 ק"מ. לצד ה-eVX סוזוקי הציגה גם את הסוויפט החדשה אך עדיין לא סיפקה לנו פרטים חדשים על הדגם. 

סובארו בתערוכת הניידות 2023

מאזדה Iconic SP קונספט

טויוטה לנד קרוזר Se וטויוטה EPU

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 37

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.