מזראטי מספקת לנו הצצה ראשונה לתא הנוסעים של הגראן טוריסמו (GranTurismo) החדשה, זאת לאחר שבחודש אוקטובר האחרון היא חשפה את העיצוב החיצוני של הדגם וסיפקה לנו פרטים על המפרט הטכני של הדגם.
תא הנוסעים של הגראן טוריסמו החדשה הוא בדיוק מה שהיינו מצפים לקבל מהמותג הזה, שילוב מרשים של חומרים עשירים, עיצוב המכוון לנהג וכיאה לדגם חדש, גם טכנולוגיה עדכנית. כמובן שכל זה לא צריך להפתיע אותנו שכן את שפת העיצוב הזו, הטכנולוגיה ועוד כבר פגשנו אשתקד במזראטי גרקאלה. מאחורי גלגל ההגה החדש נמצא מנופי העברת הילוכים גדולים ממתכת ועל גלגל ההגה עצמו נמצא את כפתור ההתנעה, משמאל, ובורר מצבי נהיגה. את השעון האנלוגי המסורתי של מזראטי במרכז הדשבורד מחליף כעת שעון דיגיטלי עם מספר מצבי תצוגה.
במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של מזראטי המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב וכוללת את של שירותי הרשת המוכרים של גוגל, כולל סייען קולי, ניווט ועוד. מסך המגע העליון בגודל "12.3 משמש את מערכת המולטימדיה והמסך התחתון, בגודל "8.8, משמש את מערכת בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים תאורת האווירה ועוד. בין שני המסכים נמצא 4 כפותרים לשליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים, זה אמנם פינה מקום בין המושבים לעוד חללי אחסון, אך זה מעולם לא היה תפעול נוח במיוחד. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה משתנה.
להזכירכם, מזראטי גראן טוריסמו 2023 החדשה תשווק בשלב זה בשתי גרסאת בנזין עם מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו בהספקים של 490 כ"ס בדגם מודנה או 550 כ"ס בדגם טרופאו. בשני המקרים המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, המותקנת מאחור ולא בצמוד למנוע, המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. לדגמים אלו נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות או 3.4 שניות, בהתאמה.
לצד דגמי הבנזין ישנה הגראן טוריסמו פולגורה החשמלית, זו מצוידת בשלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 760 כ"ס עם בוסט זמני של 820 כ"ס, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש. בשלב מאוחר יותר מזראטי צפויה להציג גרסאות חזקות יותר של הדגם עם הספק כולל של מעל ל-1000 כ"ס. לדגם הזה סוללת 92.5kWh 800V המאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ וטעינה אולטרה מהירה בהספק של 270kW.