מזראטי גראן טוריסמו החדשה 2023
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.
מזראטי גראן טוריסמו החדשה 2023
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.

לאחר שחשפה בחודש שעבר, באופן חלקי, את הגראן טוריסמו פולגורה החשמלית, מזראטי חושפת כעת את גרסאות הבנזין הרגילות של הדגם וגם הפעם מדובר בחשיפה חלקית שכן מזראטי עדיין לא מספקת לנו הצצה אל תא הנוסעים של הדגם, אך לפחות היא כן מוסיפה לא מעט פרטים על יחידות ההנעה של הדגם והן עסיסיות למדי. 

 

נתחיל בגרסאות הבנזין של הגראן טוריסמו החדשה, שם כבר לא נמצא מנוע V8 אטמוספרי בנפח של 4.7 ליטר שמקורו בפרארי, אלא מנוע 3.0 ליטר V6 טווין טורבו בפיתוח מלא ועצמאי של מזראטי שנלקח ישירות ממכונית העל MC20. בשלב זה הרוכשים יוכלו לבחור מבין שני דגמים: גראן טוריסמו מודנה עם הספק מרבי של 490 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ ב-3,00 סל"ד וגראן טוריסמו טרופאו עם הספק מרבי של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ. בדגם MC20, דרך אגב, מנוע זה מייצר הספק מרבי של 630 כ"ס.

 

2023 מזראטי גראן טוריסמו
מזראטי גראן טוריסמו פלוגורה.

המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (ZF 8HP75 דור 2) המותקנת מאחור לטובת חלוקת משקל אידיאלית וזו מעבירה את הכוח אל הגלגלים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. על הכביש זה מספק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות או 3.5 שניות, 0-200 קמ"ש ב-13 שניות או 11.4 שניות ולמהירות מרבית של 302 קמ"ש או 320 קמ"ש, בהתאמה. 

 

הגראן טוריסמו פולגורה החשמלית (Folgore - ברק באיטלקית) עושה שימוש בשלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור לשליטה מלאה על המומנט בכל גלגל, בהספק כולל של 760 כ"ס ומומנט כולל של 138 קג"מ - עם בוסט רגעי של 820 כ"ס. לפי מזראטי יחידת ההנעה הזו מאפשרת להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות, 0-200 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מרבית של 320 קמ"ש. לאור העבודה כי לכל מנוע חשמלי בדגם הספק מרבי של 402 כ"ס, לא צריך לנחש הרבה כי בעתיד מזראטי תציג גרסאות חזקות ומהירות יותר של הפולגורה. 

 

2023 מזראטי גראן טוריסמו
מזראטי גראן טוריסמו החדשה - בדגם טרופאו.

מערכת ההנעה החשמלית של הדגם היא פרי הניסיון של החברה במרוצים פורמולה E. בתחתית המרכב, בצורת האות T לחלוקת משקל אידיאלית, נמצא סוללה בקיבלות גדולה של 92.5kWh הפועלת במתח של 800V, כמקובל כיום בדגמי ביצועים, אותה ניתן לטעון בהספק של עד 270kW בשימוש במטען DC מהיר או עד 22kW באמצעות המטען הפנימי ועמדת טעינה AC. הסוללה שבדגם מאפשרת טווח נסיעה משולב של 450 ק"מ בתקן WLTP.

 

כמו בשאר הדגמים לנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבי נהיגה, בדגם החשמלי נוסף מצב MAX RANGE המפחתית משמעותית את ההספק, מעדן את תגובת דוושת התאוצה ומגביל את המהירות המרבית ל-130 קמ"ש. מזראטי ממליצה להשתמש במצב הזה כאשר הסוללה מתחת ל-16% ואין עמדת טעינה באופק. 

 

2023 מזראטי גראן טוריסמו
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.

כיאה למכונית GT אולטרה יקרה ויוקרתית, הדגם נשען על מתלים קדמיים בתצורת עצמות עצה כפולות ורב חיבורי מאחור, בכל הפינות נמצא קפיצי אוויר נשלטים אלקטרונית ובולמים אדפטיביים. על הבלימה אחראית מערכת עם שש בוכנות מלפנים וארבע בוכנות מאחור, המצמידות את הרפידות אל צלחות בגודל של 380X34 מ"מ מלפנים ו-350X28 מאחור. לשני הדגמים חישוקים זהים בגודלם, "20 מלפנים עם צמיגים במידה של 265/30 ו- "21 מאחור עם צמיגים במידה של 295/30

 

2023 מזראטי גראן טוריסמו
מזראטי גראן טוריסמו החדשה.

הפלטפורמה של הגראן טוריסמו עושה שימוש נרחב באלומיניום (65% מהשלדה), מגנזיום ופלדה מתקדמת ולפי החברה זה אפשר לה לייצר רכב קל יחסית, 2260 ק"ג לפלגורה החשמלית וכ-1795 ק"ג לדגמי הבנזין, כך שמדובר בהפחתת משקל משמעותית של כ-100 ק"ג לעומת הדגם היוצא. זה אולי לא הרושם המתקבל מהתמונות, אך הגראן טוריסמו היא מכונית גדולה למדי באורך של 4959 מ"מ, רוחב של 1957 מ"מ, גובה של 1353 מ"מ ובסיס גלגלים של 2929 מ"מ. למרות מידות הענק האלו, נפח תא המטען בדגמי הבנזין עומד על 310 ליטר ורק-270 ליטר בדגם החשמלי, דומה למה שתקבלו בסופרמיני קטנה.

 

2023 מזראטי גראן טוריסמו החדשה
גראן טוריסמו החדשה.

למרות שהכל חדש לחלוטין מהיסוד, מזראטי בחרה שלא לשחק עם העיצוב הנפלא של הדגם היוצא ופשוט להעניק לו מראה קצת מודרני יותר באמצעות יחידות תאורה חדשות ושונות. אז כן, התחושה היא בהחלט של מתיחת פנים קלה אך עם עיצוב כזה נהדר זה לא אמור להפריע למישהו, פורשה הרי עושה זאת כבר מספר עשורים עם ה-911 וזה עובד לה מצוין. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.