TOOG - מותג הרכב העצמאי של טורקיה
TOOG - מותג הרכב העצמאי של טורקיה.
TOOG - מותג הרכב העצמאי של טורקיה
TOOG - מותג הרכב העצמאי של טורקיה.

בטקס רב הוד שנערך בהשתתפותו של נשיא טורקיה ארדואן, נחשפו שני הרכבים הראשונים של TOGG, רכבים חשמליים בייצור טורקי עצמאי הכוללים בשלב זה קרוסאובר חשמלי ומשפחתית סדאן חשמלית. בטורקיה פועלת אמנם תעשיית רכב משמעותית כולל מספר פסי הרכבה גדולים, טויוטה קורולה לדוגמה מגיעה אלינו משם, אך לטורקיה אין מותג רכב עצמאי- עד היום.

"אנחנו כבר לא צריכים לרכוש רישיון או אישור מאף אחד, אנחנו נקבע את כל המפרט בעצמנו", ציין ארדואן בטקס. כרגיל אצל ארדואן, הטקס היה מלא בסיסמאות מלאות פאתוס וגאווה לאומית כגון "הם הצליחו למנוע את הייצור של ה-Devrim, אך הם לא יצליחו למנוע את הייצור של הרכבים האלו" בהתייחסו לרכב העצמאי הראשון של טורקיה (Devrim) משנת 1961 שלא עבר את שלב אב הטיפוס.

 

גם משפחתית סדאן
גם משפחתית סדאן חשמלית.

TOGG היא איחוד של 5 יצרנים טורקיים עליו הכריז ארדואן בנובמבר 2017 והבעלות על הקניין הרוחני החברה שייך לממשל הטורקי כך שמי שירצה בעתיד למכור סמל טורקי, יצטרך את האישור של הממשל. היעד שהוצב לחברה הוא ייצור ושיווק של רכבים חשמליים החל משנת 2021 (והצגת אב טיפוס בשנת 2019). עד שנת 2030 החברה תציג עוד 3 דגמים בנוסף לשניים המוצגים זה עתה ויעד המכירות לשנים הקרובות עומד על 175,000 רכבים בשנה.

 

מרווח מאוד מאחור
מרווח מאוד מאחור.

בשלה זה אמור, TOGG מציגה שני דגמים ראשונים בגזרת סגמנט C, כלומר קרוסאובר המתחרה בדגמים כגון קיה ספורטאז' ומשפחתית המתחרה בגזרה של בדגמים כגון טויוטה קורולה. העיצוב החיצוני של הדגמים מוצלח למדי, לא מפתיע בהתחשב בכך שסדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה הייתה אחראית על עיצוב הדגמים.

 

תא נוסעים מרובה מסכים
תא נוסעים מרובה מסכים.

לשני הדגמים מערכת הנעה חשמלית זהה, האחת עם הספק כולל של 400 כ"ס - שני מנועים חשמליים להנעה כפולה - והשנייה, עם מנוע חשמלי אחד בלבד, בהספק של 200 כ"ס. לפי נשיא החברה, הגרסה החזקה יותר של הדגם מציעה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות וטווח נסיעה חשמלי של כ-500 ק"מ. כל הדגמים מצוידים באפשרות לטעינה מהירה בהספק של 150kW המאפשרת טעינה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. הגרסה החלשה יותר מציעה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות וטווח נסיעה חשמלי של כ-300 ק"מ.

 

TOGG SUV
עיצוב מבית פינינפארינה.

ההצצה אל תא הנוסעים של הדגמים חלקית בלבד ועדיין על הצד הקונספטואלי יחסית, אך גם לא משהו שהוא רחוק מפס הייצור. הדשבורד בנוי ממפלס עליון המכיל 3 מסכים מסכים, אחד עבור לוח המחוונים, שני עבור מערכת המולטימדיה ושלישי עבור הנוסע שלצד הנהג. המפלס התחתון מכיל מסך מגע לשליטה על מערכת בקרת האקלים וחימום/קירור המושבים. השליטה על מערכת המולטימדיה מתבצעת גם באמצעות חוגה מרכזית iDrive סטייל.

 

TOGG SUV
TOGG SUV.

הדגמים מצוידים בשלל חיישנים ומצלמות שבעתיד יאפשרו לעדכן את הרכב לנהיגה אוטונומית ברמה 3, בשלב השיווק הדגמים יציעו נהיגה אוטונומית ברמה 2 שתאפשר לדוגמה נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר. הדגם מצויד בנוסף בתקשורת V2X שתאפשר לרכב "לדבר" עם רכבים אחרים או תשתיות, כגון רמזורים. שדרוגים למערכת יבוצעו OTA ובחברה מבטיחים שדרוגים נוספים כאשר תושלם פריסת טכנולוגיית התקשורת 5G. הדגמים מצוידים בנוסף בטכנולוגיה הולגרפית ובתצוגה של מציאות רבודה.

 

תא נוסעים מרובה מסכים
תא נוסעים מודרני.

אם אתם שואלים למקור שם המותג, TOGG, אז בניגוד למקובל אין כאן כל משמעות מיוחדת אלא פשוט ראשי תיבות של המיזם Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu - מיזם טורקי משותף לייצור רכב. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 17

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.