לפני מספר שנים ארגון IIHS של חברות הביטוח האמריקאיות, הגוף שבסופו של דבר משלם פיצויים לנפגעים בתאונות דרכים, הציג מבחן ריסוק חדש. המבחן החדש היה בחפיפה צרה בו רק 25% מחזית הרכב מתרסקת על מחסום קשיח, זאת לעומת 40% במבחן הרגיל. מרבית הרכבים שנבחנו באותה העת כשלו לחלוטין במבחן, למעט הונדה אקורד, וולוו XC60 וסובארו עם הפורסטר אשר זכו לציון המרבי "טוב". המבחן הזה המחיש היטב את ההבדל בין יצרנים המתכננים את הרכב רק בכדי לעמוד בדרישות המבחן לבין אלו שעושים מעבר לכך.
כעת הארגון מציג מבחן ריסוק צד חדש ושוב סובארו מציגה עד כמה נושא הבטיחות חשוב לה כאשר האאוטבק החדש היה הרכב היחיד מבין 8 דגמים שזכה לציון המרבי "טוב". המבחן החדש הוא מבחן התנגשות צד נוסף שהפעם מדמה תאונה בין טנדר גבוה וכבד לרכב נוסעים. במבחן החדש עגלה במשקל של 1950 ק"ג מתנגשת במהירות של 60 קמ"ש בצד הרכב, זאת לעומת עגלה במשקל של 1500 ק"מ במהירות של 50 קמ"ש במחן הצד הרגיל אך זה לא ההבדל המשמעותי, זה נמצא בעבודה שנקודת ההתנגשות במבחן החדש גבוהה יותר, בדיוק בנקודה שטנדר פופולרי כמו פורד F-150 היה מתנגש ברכב פרטי.
במבחן צד רגיל נקודת ההתנגשות נמוכה יותר כך שהיא פוגעת בקורת השלדה התחתונה שהיא נקודה חזקה מאוד של הרכב, הגבהת נקודת ההתנגשות גרמה לכך הפגיעה הייתה מעל הקורה הזו כך שקורת B המרכזית הייתה זו הצריכה לספוג את מבית אנרגיית ההתנגשות. יש לציין כי הגבהת המרכב הקלה של האאוטבק כנראה וסייעה לו, במידה מסוימת, במבחן זה. יש לציין כי זה למעשה מפתיע שעד היום מבחן הצד לא התייחס לנקודה הזו שכן בשוק האמריקאי טנדרים גדולים הם הרכבים הפופולריים ביותר שבמשך עשורים מובילים את טבלת המכירות.
יונדאי סונטה ופולקסווגן ג'טה זכו לציון עובר השני בטיבו, הונדה אקורד לציון גבולי והדגמים טויוטה קאמרי, ניסאן אלטימה ושברולט מאליבו כשלו במבחן.