מסירה את הלוט מעל רנו מאסטר 2024 החדש, דור רביעי לוואן המסחרי הקל בגודל מלא של החברה המתחרה מול דגמים כגון פיאט דוקאטו, פיג'ו בוקסרף פורד טרנזיט ועוד. רנו מאסטר 2024 הוא דגם חדש לחלוטין מהיסוד שתוכנן כך שיוכל לשאת ביעילות מנועי דיזל לצד הנעה חשמלית ובעתיד גם גרסת מימן, כל זה כאשר כל יחידת הנעה תהיה זמינה במגוון רחב של תצורות מרכב.
אם נתחיל מדמי הדיזל של המאסטר החדש, אלו מחליפים את מנוע ה-2.3 ליטר dCI במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל Blue dCi חדש לחלוטין העומד בתקן אירו 7. המנוע הזה יהיה זמין בארבע גרסאות הספק של 105 כ"ס, 130 כ"ס, 150 כ"ס ו-170 כ"ס. המנועים החלשים יותר משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, את אלו החזקים יותר ניתן לקבל גם עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה, במקום 6 הילוכים בדגם היוצא.
רנו מאסטר E-TECH החשמלי יהיה זמין עם מבחר של שני מנועים חשמליים בהספקים של 130 כ"ס או 145 כ"ס עם מומנט מרבי של 30.6 קג"מ. למנוע החלש יותר מוצמדת סוללה קטנה של 40kWh המיועדת לשימושים עירוניים בלבד שכן לדגם טווח משולב של 180 ק"מ בלבד. המנוע החזק יותר משודך לסוללת 87kWh המאפשרת טווח נסיעה משמעותי יותר של 410 ק"מ.
המאסטר החדש מצויד במטען פנימי AC בהספק של 22kW כך שטעינה ביתית של 10% עד 100% אורכת רק 4 שעות (לסוללה הגדולה). טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 130kW ולפי רנו טעינה של חצי שעה תאפשר תוספת של 229 ק"מ.
הגרסאות החשמליות מצוידות בסוללה דו כיוונית עם יכולת V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים לשקע הטעינה של הרכב ויכולת V2G כלומר חיבור הסוללה שברכב לרשת החשמל. אתה לא חייבים להשתמש בשקע הטעינה שכן תוכלו להוסיף שקעי 220V בחלקו האחורי של הארגז המאפשרים הפעלת מכשירים חשמליים בהספק של עד 3.5kW.
המאסטר החדש ישווק ב-20 גרסאות מרכב בסיסיות שונות ישירות מהמפעל, כגון גרסת שלדה, וואן סגור בגדלים שונים, גרסאות נוסעים ועוד. לפי רנו לדגמים הסגורים נפח העמסה של 11-22 קוב, מפתח רחב יותר ב-40 מ"מ לדלתות הצד ומשטח העמסה ארוך יותר בעד 100 מ"מ לעומת הדגם היוצר.
הדגם ישווק בשלושה אורכים שונים לבסיס הגלגלים כאשר הגרסאות הקצרות L2 עם הנעה קדמית בלבד, גרסאות הביניים L3 זמינות עם הנעה קדמית או אחורית והגרסאות הארוכות L4 עם הנעה אחורית בלבד. לפי רנו, גרסת L2 תוכננה עם בסיס גלגלים קצר יותר מבעבר כך שלדגם קוטר סיבוב קצר יותר ב-1.5 מטר לטובת תמרון קל יותר בעיר. למאסטר החדש גרסאות משקל כולל של עד 4.2 טון וכושר העמסה מרבי של עד 2.0 טון (עד 1,650 ק"ג בגרסאות החשמליות).
תא הנוסעים של המאסטר החדש מספק אווירה של רכב מודרני עם אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה "10 מתקדמת מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב עם כל שירותי הרשת של גוגל הזמינים לרכבים ועדכוני OTA לשדרוגים עתידיים. לגרסאות החשמליות ישנה מערכת המותאמת לרכבים חשמליים כולל תכנון מסלול נסיעה חכם בהתאם לעמדות טעינה בדרך בשילוב נקודות העצירה בדרך, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
בחלל תא הנוסעים נמצא מגוון רחב של חללי אחסון שונים, כולל כאלו מתחת לבסיס המושבים, מעמד למחשב נייד, מספר שקעי USB טייפ C, משטח טעינה אלחוטי, מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית, שקע 220V קדמי להפעלת מחשב נייד ועוד. לצד אבזור הנוחות נמצא מערך מלא של מערכות בטיחות מתקדמות.