אם יש רכבים להם הנעה חשמלית מתאימה כמו כפפה ליד אלו רכבי פאר כדוגמת רולס רויס, רכבים שאחד האלמנטים החשובים בהם הוא שימוש במערכת הנעה שקטה, חזקה, נטולת רעידות ועם הרבה מומנט הזמין בסל"ד נמוך, את כל זה כמובן מערכת הנעה חשמלית יודעת לספק בצורה מעולה.
לפני למעלה מעשור רולס רויס כבר הציגה אב טיפוס לרכב חשמלי, רולס רויס 102EX, בו החברה החליפה את מנוע ה- V12 של הפאנטום במערכת הנעה חשמלית. הרכב היה מוצלח וחברה אהבו את השילוב החשמלי הנעה אך טכנולוגיית הסוללות, הטעינה ותשתיות הטעינה באותה תקופה כלל לא התאימו לרכב מסוג זה.
כל זה ישתנה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023, אז רולס רויס תשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה בייצור סדרתי תחת השם "רולס רויס ספקטר". כפי שאתם יכולים לראות בתמונות מדובר ברכב קופה בסגנון של רולס רויס ריית' וסביר להניח כי הספקטר תחליף למעשה את הריית' - אותה רולס רויס תפסיק לשווק בסוף השנה.
רולס רויס לא מממש נדיבה בפרטים טכניים על הדגם אך היא כן מציינת כי הדגם יתבסס על גרסה של פלטפורמת האלומיניום המודולרית של החברה שלא משותפת עם חברת האם ב.מ.וו. ברולס רויס מציינים כי הפלטפורמה הזו תוכננה מראש כך שתוכל לשרת מגוון דגמים ויחידות הנעה, כולל הנעה חשמלית מלאה. זה כמובן חשוב עבור החברה שכן רק בשנת 2030 רולס רויס מתכננת לעבור באופן מלא להנעה חשמלית כך שעד אז חלק מדגמי החברה ימשיכו לעשות שימוש במנועי בנזין.
אנקדוטה מעניינת, עוד לפני שצ'רלס רולס הקים את הנרי רויס את מותג רולס רויס, הוא פתיח בעצמו רכב חשמלי, ליתר דיוק כרכרה אותה הסב להנעה חשמלית. כבר אז רולס הבין כי מדובר בהנעה אידיאלית לכלי תחבורה, נקייה, שקטה ונטולת רעידות, ואם תהיה תשתית טעינה זו יכולה להיות הנעה שימושית. במקביל היה ברור לרולס כי הנעה מסוג זה צריכה עוד מספר רב של שנים בכדי להגיע לבשלות, המספר הזה הפך בסופו של דבר למאה שנה.