בעוד שלושה ימים פורשה תחשוף בבכורה עולמית את המקאן 2024 החדש, דור שני וחשמלי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה. רגע לפני שזה קורה, פורשה מציגה סקיצות של הדגם המספקות לנו הצצה ברורה יותר אל העיצוב החיצוני של המקאן החדשה.
אם האיורים אכן נאמנים למקור, אז ניתן לומר כי המקאן החדש זכה לעיצוב דינאמי, הרמוני ובעיקר מוצלח יותר מזה של הדגם היוצא, לא שזה קשה מידי שכן עיצוב החזית של המקאן היוצא מעולם לא היה נקודת החוזקה של הדגם. גם חלקו האחורי של הדגם מציג מראה דינאמי יותר והוא נחתם באלמנט תאורה אחורי המאפיין את כל דגמי פורשה העדכניים. העיצוב החדש של המקאן אפשר לפורשה להקטין משמעותית את מקדם הגרר מנתון של 0.35 בדגם היוצא לנתון נמוך של 0.25.
המקאן החדש מבוסס על פלטפורמת PPE שהיא פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית אותה הדגם יחלוק בקרוב עם הדגם המקביל של אודי, Q6 e-tron. הפלטפורמה מבוססת על ארכיטקטורת 800V ומאפשרת טעינה אלוטרה מהירה בהספק של עד 270kW כך שגם את סוללת הענק של הדגם בקיבולת של 100kW ניתן להטעין בזמן של 22 דקות בלבד (20-80 אחוז).
כמו כל דגמי פורשה, גם המקאן החשמלי ישווק עם מגוון רחב של יחידות הנעה שונות, אחת מהן היא מערכת הנעה כפולה בהספק כולל של 603 כ"ס ומומנט מרבי של 101.8 קג"מ. עם נתונים אלו פורשה מבטיחה נתון 0-100 קמ"ש של "פחות מ-4.0 שניות" וכיאה לדגם של פורשה, ההבטחה הזו כוללת שמירה על רמת הביצועים גם בעומס ממושך.
פורשה עדיין לא מספקת נתונים מלאים של טווח הנסיעה אך היא מבטיחה כי לכל גרסאות הדגם יהיה טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ. הטווח הזה יושג גם באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית חזקה במיוחד בהספק של עד 240kW, זה מקביל ללחיצה נחושה על דוושת הבלימה ברכב רגיל כך שגם בעת נהיגה נמרצת לא יהיה צורך לעשות שימוש במערכת הבלימה הרגילה שברכב.