לאור ביקושים נמוכים, ג׳נרל מוטורס תפסיק לייצר דגמים כגון שברולט קרוז ואימפלה, קאדילק CT6 ועוד.
מרי בארה, מנכ״לית ג׳נרל מוטורס, הודיעה אמש על סגירה של חמישה מפעלים בצפון אמריקה, אחד בקנדה וארבעה בארה״ב, ובמקביל על קיצוץ רוחבי בשכר, 15% בשכר הפועלים ו-25% בשכר הבכירים, והפסקת הייצור של דגמי סדאן רבים עבור השוק האמריקאי.
המהלך על הכריזה ג׳נרל מוטורס, הכולל קיצוץ של אלפי עובדים (הערכות מדברות על כ-14,700 עובדים), יאפשר לחברה לחסוך כשישה מיליארד דולר ולהשקיע יותר במוצרים מניבים, טנדרים ורכבי פנאי, ובפיתוח רכבים חשמליים.
סגירת המפעלים היא למעשה הכרזה של ג׳נרל מוטרוס על חיסול חלק משמעותי מדגמי הסדאן של החברה עבור השוק הצפון אמריקאי. הדגמים שייצורם יופסק במהלך 2019 כולל את ביואיק לה קרוס, קאדילק CT6 ו-XTS, שברולט קרוז, אימפלה ו-וולט החשמלית.
ג׳נרל מוטורס לא לבד, גם פורד הכריזה מוקדם יותר השנה על כוונתה להפסיק לשווק דגמי סדאן רבים בשוק האמריקאי (פוקוס, פיאטה ועוד) וקרייזלר עשתה צעד דומה כבר מזמן. החברות מתרצות את המהלך כשינויים בטעם הרוכשים והצורך להתרכז במה שהקהל מבקש, קרוסאוברים, רכבי פנאי וטנדרים, אך צריך לציין כי היצרנים מיפן וקוריאה פשוט חיסלו בשנים האחרונות את הדגמים הקטנים והבינוניים של היצרנים האמריקאים. מדוע שהצרכן האמריקאי יעדיף שברולט קרוז אם במחיר דומה הוא יכול לרכוש קיה פורטה עם 5 שנות אחריות מלאה ו-10 שנים על יחידת ההנעה?
לא הכל שחור. כאמור, חיסול הדגמים הפחות נמכרים יפנה כסף לחיזוק היצע דגמי הפנאי של החברה, כמו הבלייזר החדש שהוצג בחודש אוגוסט האחרון, וכן בדגמים בעלי הנעה חשמלית ופיתוח מערכות נהיגה אוטונומית. בג׳נרל מוטורס מתכננים לייעל תהליכי ייצור, הרכבה ופיתוח דגמים וצופים שבמהלך העשור הבא כ-75% מהדגמים יתבססו על חמש פלטפורמות.