כחצי שנה בלבד לאחר שהוצג כקונספט, קיה הודו חושפת היום (ו') בבכורה עולמית את הסונט (Sonet), הקרוסאובר העירוני הקטן ביותר של קיה שתוכנן במיוחד עבור השוק ההודי אך יישוק במהלך השנה הבאה גם כדגם גלובלי. בשלב זה מוקדם מידי לומר האם נזכה לראות את הדגם על כבישי ישראל.
קיה סונט הוא הדגם השני אשר תוכנן ע"י קיה הודו, הדגם הראשון הוא קיה סלטוס אותו נפגוש בישראל בקרוב מאוד כמתחרה לדגמים כגון סקודה קאמיק, מיצובישי ASX ועוד, כלומר קרוסאובר משפחתי גדול יותר מהסטוניק אך קטן במעט מהספורטאז' הנוכחי. הסונט מהצד השני הוא הקרוסאובר הקטן ביותר כיום של קיה, קטן יותר מהסטוניק ודומה בגודלו ליונדאי וניו שהושק בישראל בחודש מאי האחרון.
העיצוב החיצוני של הסונט נותר כמעט ללא שינוי לעומת הקונספט לדגם, מוחצן, חצוף שרירי ומודרני, בדיוק מה שמחפש קהל היעד הצעיר אליו מכוון הדגם. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין שני סגנונות עיצוב, Tech Line או GT Line במראה ספורטיבי יותר עם נגיעות צבע באדום על הגריל, הפגושים, חצאיות הצד ועוד. כמו דגמים רבים המיועדים עבור השוק ההודי, לסונט הגבהת מרכב שנועדה לסייע לדגם לצלוח את הדרכים המשובשות של תת היבשת ההודית.
עבור השוק ההודי לפחות, הסונט ישווק עם שני מנועים מסדרת סמארט-סטרים: 1.2 ליטר אטמוספרי 84 כ"ס או 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 100 כ"ס. מנוע הטורבו משודך לתיבת 7 הילוכים DCT או לתיבת 6 הילוכים ידנית שהיא תיבה חצי אוטומטית חדשה של קיה, iMT, שבה התפעול ידני אך אין דוושת מצמד והמצמד עצמו מופעל אלקטרונית. בהמשך הדגם ישווק בשוק ההודי גם עם מנוע דיזל 1.5 ליטר המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו'.
תא הנוסעים ממשיך את האווירה הצעירה של העיצוב החיצוני, במיוחד בדגם GT ליין עם תפירה קונטרסטית באדום על המושבים, גלגל ההגה הספורטיבי ובדלתות, שם גם נמצא תאורת אווירה באזור בחלל האחסון התחתון שצבעה משתנה בהתאם לקצב המוסיקה. הסונט הוא אולי הדגם הזול ביותר של קיה עבור השוק ההודי אך זה לא אומר שהוא לא מצויד באבזור מודרני ועדכני, כולל לדוגמה מערכת מולטימדיה "10.25 מהדור העדכני ביותר של קיה, התנעה מרחוק באמצעות אפליקציה, נוכל למצוא גם בקרת אקלים דיגיטלית עם יציאות לאחור, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של BOSE, אוורור למושבים הקדמיים ובהתאם לרוח הזמנים, גם מטהר אוויר אקטיבי לחלל תא הנוסעים הכולל הגנה מפני וירוסים.