טלקאר, יבואנית קיה בישראל, החלה בשיווק קיה נירו EV, הגרסה החשמלית של קיה נירו שהוצגה לראשונה בסוף 2018 ומצטרפת באיחור לא קטן אל גרסאות ההנעה האחרות של הדגם שהפכו לרבי מכר בישראל, הנירו ההיברידי והנירו פלאג-אין. קיה נירו EV, המשווק באירופה כקיה e-NIRO, ישווק בישראל בגרסת הטווח הארוך של הדגם עם 455 ק"מ ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס.
לנירו EV עיצוב קצת שונה לחזית הדגם ולפגוש האחורי אך מעבר לכך זה אותו הנירו המוכר לנו וזה גם המצב בתא הנוסעים, למעט עיצוב שונה לקונסולה המרכזית בין המושבים בה תמצאו מדף ייעודי למכשיר הסלולרי חלל אחסון פתוח נוסף, בורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה, בלם יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה.
קיה נירו EV משווק בעולם עם אותן יחידות הנעה של יונדאי קונה EV, גרסת טווח קצר עם סוללה בקיבולת של 39.2kWh ומנוע חשמלי קדמי המייצר 136 כ"ס ו-40.2 קג"מ, כך משווק הקונה EV בישראל, וגרסת טווח ארוך בה משווק הנירו EV בישראל עם סוללה בקיבולת של 64kWh ומנוע חשמלי קדמי המייצר 204 כ"ס ו-40.2 קג"מ.
המנוע החשמלי מאפשר לנירו EV להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש, שיפור משמעותי משאר גרסאות הנירו, 10.8 שניות בנירו פלאג-אין ו-11.5 שניות בנירו ההיברידי הרגיל. הסוללה שבדגם מאפשרת טווח נסיעה משולב של 455 ק"מ וטווח נסיעה עירוני של 615 ק"מ בתקן WLTP. לדגם צריכת אנרגיה משולבת של 159 וואט שעה/ק"מ.
לרשות הנהג שליטה על מערכת הבלימה הרגנרטיבית עם אפשרות לבחירה מבין 5 מצבים שונים, החל מניתוק המערכת, שלוש דרגות עוצמה שונות ומצב אוטומטי בו המערכת עושה שימוש במצלמה הקדמית בכדי להפעיל את המערכת בצורה אידיאלית גם בהתאם למצב התנועה. לסוללה שבדגם מערכת קירור וחימום הדואגות לשמור את הסוללה בטמפרטורה האידיאלית לטובת שיפור טווח הנסיעה, הטעינה ואורך החיים של הסוללה.
לקיה נירו EV יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 100kW המאפשרת טעינה של 20% עד 80% בזמן של 42 דקות, מטען מהיר 50kW יעשה את זה בזמן של שעה ו-15 דקות. טעינה ביתית AC ממטען תלת פאזי מאפשר טעינה בהספק של עד 10.5kW הדורש המתנה של 7 שעות לטעינה 0% עד 100%, טעינה ממטען חד פאזי אפשרית עד להספק של 7.2kW ובמקרה זה תאלצו להמתין 9 שעות ו-35 דקות לטעינה מלאה. הטעינה מתבצעת מפתח בחזית הדגם.
אבזור הבטיחות בדגם עשיר וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטח מת בצידי הרכב עם תיקון היגוי בעת מעבר לנתיב לא פנוי, תזכורת לבדיקת המושב האחורי בסיום הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג ועוד.
קיה נירו EV ישווק ברמת גימור אחת בלבד הכוללת, בין היתר: מולטימדיה מקורית "8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה עם מסך "7, דיבורית BT, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כיוון חשמלי למושב הנהג, חיישני תאורה וגשם, מפתח חכם, שטח טעינה אלחוטי, מראה מרכזית נגד סינוור, תאורת אווירה LED, תאורת LED מלאה, חלונות אחוריים כהים ועוד. 2021 קיה נירו EV - מפרט טכני מלא להורדה.
לקיה נירו EV מידות דומות כמובן לשאר גרסאות הדגם, עם אורך של 4,375 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, גובה של 1,560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, כלומר ארוך יותר ב-2 ס"מ סמליים בגלל העיצוב השונה במקצת של הפגושים. בזכות ההתאמה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית והעידר גלגל חלופי ברצפת תא המטען כמו בגרסה ההיברידית של הדגם, נפח תא המטען בנירו EV עומד על 455 ליטר שזה גדול יותר מהנירו ההיברידי עם 401 ליטר וגדול משמעותית מה- 324 ליטר בנירו פלאג-אין.