האופטימה 2018 המחודשת לשוק האירופאי כוללת שני מנועים חדשים: 1.6 טורבו בנזין עם 180 כ"ס ו-1.6 טורבו דיזל המחליף את מנוע ה-1.7 ליטר שבדגם הנוכחי.
לאחר שחשפה בחודש שעבר את דגם הסדאן 2018 המחודש של האופטימה, קיה חושפת כעת ובמיוחד לשוק האירופאי את האופטימה SW ספורטווגן המחודשת יחד עם שתי יחידות הנעה חדשות עבור הגרסה האירופאית של הדגם: 1.6 ליטר טורבו בנזין ו-1.6 ליטר טורבו דיזל. רק לשם התזכורת, בישראל האופטימה משווקת בדגם דיזל 1.7 ליטר המיועד בעיקר עבור שוק המוניות ובגרסה היברידית חזקה - שעדיין לא זכתה לעדכון.
אם נתחיל בנהגי המוניות, אלו יזכו באופטימה המחודשת למנוע U3 חדש בנפח של 1.6 ליטר CDRi אשר יחליף את מנוע ה-1.7 ליטר CDRi של הדגם הנוכחי. המנוע החדש מייצר הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המתקבל בין 2,000-2,250 סל"ד, זאת לעומת 141 כ"ס ו-34.7 קג"מ במנוע ה-1.7 ליטר המוחלף. המנוע כולל מסנן SCR ואמצעים אקטיביים להפחתת זיהום האוויר וזאת בכדי לעמוד מעל לתקן EURO 6d TEMP.
יחד עם מנוע הדיזל החדש קיה משיקה באירופה גם את מנוע ה-1.6 ליטר T-GDi העדכני שלה, עם הספק מרבי של 180 כ"ס והמשודך לתיבת 7 הילוכים DCT. המנוע החדש מצטרף לשני מנועי בנזין נוספים המוצעים בשוק האירופאי, בחלק מהשווקים: 2.0 ליטר אטמוספרי CVVL עם 163 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו T-GDi עם 245 כ"ס המוצע באופטימה GT הספורטיבית.
בצד הוויזואלי, יש לזכור כי קיה חושפת בשלב זה רק את גרסת ה-GT הספורטיבית, כך שהשינויים הוויזולאיים בדגם שונים ממה שפגנו בדגם הסדאן בגרסה לשוק הקוריאני (K5). נאלץ להמתין לתערוכה בכדי מה העדכון בגרסאות הרגילות של האופטימה סדאן וסטיישן לשוק האירופאי. תא הנוסעים לעומת זאת זכה לאותם שינויים אשר פגשנו ב-K5 סדאן הקוריאנית: גלגל הגה חדש, גימור משודרג, מערכת מולטימדיה עדכנית, מצלמת 360 מעלות, בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים לבחירה, טעינה אלחוטית לסוללרי ועוד.
מפרט הבטיחות בדגם שודרג והוא כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות והמוכרות של קיה (ADAS), כולל התראה על חוסר ערנות הנהג (חדש בדגם), בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.
קיה תחל לשווק את האופטימה המחודשת באירופה החל מהרבעון השלישי של 2018.