באיחור של מספר חודשים בשל מגפת הקורונה ושבעה חודשים לאחר שהוצגה בשוק הבית הקוריאני, קיה מציגה עבור השוק האמריקאי את קיה K5 החדשה המחליפה את האופטימה הנוכחית לא רק בדגם אלא גם בשם.
בשוק האמריקאי, קיה תשווק את ה-K5 עם מבחר של שני מנועי טורבו בנזין: 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ומומנט מרבי של 26.9 קג"מ או 2.5 ליטר טורבו עם 290 כ"ס ומומנט מרבי של 42.9 קג"מ בדגם K5 GT הבכיר. מנוע הבסיס משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין הנעה קדמית או כפולה. מנוע ה-2.5 ליטר משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמד רטוב) ולפי קיה, זה מספיק לנתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 5.8 שניות.
מערכת ההנעה הכפולה שבדגם היא קדמית בבסיסה - הנעה כפולה לפי דרישה. לרשות הנהג מספר מצבי הנעה כולל מצב שלג או חיסכון בו ההנעה קדמית בלבד. תפקוד מערכת ההנעה הכפולה משתנה גם לפי בורר מצבי הנהיגה, המשנה בנוסף את מפת המנוע/דוושת התאוצה, ההיגוי ותיבת ההילוכים.
קיה K5 מבוססת על פלטפורמה חדשה (N3) אותה היא חולקת לדוגמה עם הסונטה החדשה. K5 החדשה גדולה ורחבה יותר מהדגם אותו היא מחליפה עם תוספת של 50 מ"מ לאורך לכדי 4,905 מ"מ ותוספת של 25 מ"מ לרוחב לכדי 1,860 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל באופן משמעותי ב-45 מ"מ לכדי 2,850 מ"מ ומידת הגובה, כמו בדגמים חדשים רבים, קוצצה ב-20 מ"מ לכדי גובה של 1,445 מ"מ לטובת הפחתה של מקדם הגרר.
אל העיצוב החיצוני המוחצן, עם דגש ספורטיבי יותר בדגמי GT ליין ובדגם GT הבכיר, קיה הצמידה תא נוסעים המציג קפיצת מדרגה מרשימה לעומת תא הנוסעים של האופטימה. כמו בכל רכב מודרני כמעט נמצא מערכת מערכת מולטימדיה ("8 או "10.25) הצמודה ללוח המחוונים. בנוסף לתפעול קולי מורחב נמצא גם משטח טעינה אלחוטי מהיר, התנעה מרחוק, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים, ביטול רעשים אקטיבי ועוד. לעומת הדגם האמריקאי, בגרסה לשוק הקוריאני (בהתאם לרמת הגימור/מנוע) יש תפעול מבוסס מגע לבקרת האקלים, לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3 תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים באמצעות חוגה ועוד.
אבזור הבטיחות בדגם ארוכה וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית נעזרת מערכת ניווט, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.