כחודש לאחר שחשפה לראשונה את העיצוב החיצוני של הדגם ופרטים טכניים חלקיים על הדגם, קיה החלה בשיווק האופטימה 2020 החדשה (קיה K5 בשוק הקוריאני) בשוק הבית הקוריאני מה שמאפשר לנו לקבל הצצה ראשונה אל תא הנוסעים החדש והמרשים של הדגם במקביל לחשיפה אל האופטימה ההיברידית והאופטימה GT הספורטיבית, עם הנעה כפולה ומנוע בהספק 290 כ"ס.
בהתאם לשוק היעד, קיה תשווק את האופטימה החדשה עם מבחר גדול של מנועים, רובם מסדרת מנועי SmartStream החדשה של קיה-יונדאי. מבחר המנועים כולל מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי 160 כ"ס ו-20.0 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו', 1.6 ליטר טורבו T-GDI חדש עם 160 כ"ס ו-27 קג"מ או 2.5 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ. שני המנועים האחרונים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' Smartstream חדשה. בשוק הקוריאני בלבד, הדגם ישווק גם עם מנוע 2.0 ליטר 146 כ"ס להנעה בגז.
הגרסה הבכירה של הדגם, האופטימה GT הספורטיבית, מצוידת במנוע 2.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ. כאן המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים 8DCT כפולת מצמדים חדשה (מצמדים רטובים) ולמערכת הנעה כפולה AWD, מספיק לפי קיה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות. האופטימה GT כוללת בנוסף כיול ספורטיבי יותר למתלים, עיצוב אגרסיבי יותר לפגושים, חישוקי "19 כסטנדרט מערכת פליטה משודרגת ומערכת שמע של BOSE.
האופטימה ההיברידית מצוידת באותה יחידת הנעה של הסונטה ההיברידית החדשה, שנחשפה מוקדם יותר השנה. את מנוע ה-2.0 ליטר של הדגם היוצא מחליף כעת מנוע 2.0 ליטר G2.0 GDi HEV החדש עם הספק מרבי של 152 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 19.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד לעומת 156 כ"ס ו-19.3 קג"מ במנוע היוצא. המנוע החשמלי נותר ללא שינוי עם 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ וההספק הכולל של המערכת עומד על 195 כ"ס.
כמו בדגם היוצא, יחידת ההנעה משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטו', זו זכתה למספר שדרוגים ואמורה להציע אופי פעולה חלק ומהיר יותר. בגרסתה החסכונית ביותר, לאופטימה ההיברידית צריכת דלק משולבת של 21 ק"מ לליטר, בהתאם לתקן הקוריאני המחמיר למדי. את האופטימה ההיברידית ניתן לצייד בגג עם פאנלים סולאריים, המאפשרים לפי קיה טעינה של הסוללה בטווח השווה ל-1,300 ק"מ בשנה. לגרסה ההיברידית עיצוב פגושים שונה במעט מזה של דגמי הבנזין הרגילים.
אל העיצוב החיצוני דמוי הקופה המרהיב, המתאפיין בחתימת תאורה המדמה גרף המודד את פעימות הלב, קיה הצמידה תא הנוסעים מרשים לא פחות שויזואלית (וטנולוגית) מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא והמראה עשיר. ברמות הגימור הגבוהות נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 (רגיל ברמות הבסיס) וצמוד אליו, כמיטב האופנה העכשווית, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך "10.25. בנוסף נמצא תאורת אווירה במגוון צבעים, מבחר עשיר של חומרי גימור, גלגל הגה חדש עם תחתית שטוחה, בקרת אקלים מפוצלת עם כפתורי מגע, תפעול אלקטרוני באמצעות חוגה לתיבת ההילוכים (בדגמי 8 הילוכים), חימום לכל המושבים ואוורור לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת דרך אינטגרלית, תצוגה עילית, פתיחה של הרכב באמצעות שבב NFC ועוד.
בתחום הבטיחות נמצא רשימה ארוכה של מערכות, כולל מספר מערכות חדשות כגון מצלמות במראות הצד המציגות את הנעשה בצידי הרכב בלוח המחוונים, שליטה על הרכב מרחוק במקרה של חניה צפופה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, בקרת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה בעת הצורך, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב ועוד.
האופטימה החדשה גדולה ורחבה יותר מהדגם אותו היא מחליפה עם תוספת של 50 מ"מ לאורך לכדי 4,905 מ"מ ותוספת של 25 מ"מ לרוחב לכדי 1,860 מ"מ. גם בסיס הגלגלים גדל באופן משמעותי מ-2,805 מ"מ ל-2,850 מ"מ, תוספת של 45 מ"מ. מידת הגובה, כמו בדגמים חדשים רבים, קוצצה ב-20 מ"מ לכדי גובה של 1,445 מ"מ.
את האופטימה החדשה, קיה תשווק מחוץ לשוק הקוריאני במהלך המחצית הראשונה של 2020.