פורשה טייקן
פורשה טייקן.
פורשה טייקן
פורשה טייקן.

קבוצת פולקסווגן מסכנת את שנת 2022 על מסירות של 572,100 רכבים חשמליים, מדובר בגידול מרשים של 26% לעומת שנת 2021 אז הקבוצה מסרה 452,800 רכבים חשמליים, כולם כמובן על בסיס פלטפורמת MEB של הקבצה. יחד עם זאת, עדיין מדובר רק ב-6.9% מסך הרכבים שהקבוצה מסרה בשנת 2022, מספר העומד על כ-8.3 מיליון רכבים.

 

במהלך שנת 2022 קבוצת פולקסווגן סבלה קשות מבעיות אספקה של רכיבים לייצור רכבים, במחצית השנייה זה השתפר אמנם אך זה עדיין לא הספיק לפצות על ירידה של 22% בכושר הייצור במחצית הראשונה של 2022. לקבוצה צבר הזמנות של 1.8 מיליון רכבים שטרם סופקו, מתוכם 310,000 רכבים חשמליים. 

 

פולקסווגן ID4
פולקסווגן ID4 GTX.

הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בקבוצת פולקסווגן:

  • פולקסווגן ID4/ID5 - סך של 193,200 יח'
  • פולקסווגן ID3 - סך של 76,600 יח'
  • סקודה אניאק - סך של 53,700 יח'
  • אודי Q4 e-tron - סך של 52,800 יח'
  • אודי e-tron - סך של 51,200 יח'
  • פולקסווגן ID6 - סך של 37,400 יח'
  • פורשה טייקן - סך של 34,800 יח'
  • קופרה בורן - סך של 31,400 יח'

 

בחלוקה לשווקים, השוק האירופי הוא השוק הגדול ביותר של קבוצת פולקסווגן לרכבים חשמליים, שוק בו נמסרו אשתקד 352,000 רכבי BEV (גידול של 13.4%), השוק השני בגודלו הוא השוק הסיני בו נמסרו 155,700 רכבי BEV (גידול של 68.2%) ובשוק האמריקאי נמסרו 44,200 רכבי BEV (גידול של 18.8%). לצד זה פולקסווגן מסרה גם 1,400 משאיות, אוטובוסים ורכבים מסחריים כבדים עם הנעה חשמלית. 

 

פולקסווגן ID6
פולקסווגן ID6 - שבעה מושבים לסין בלבד.

קבוצת פולקסווגן מובילה אמנם את שוק הרכב החשמלי באירופה, אך היא בהחלט צריכה לעבוד קשה בכדי להגיע לנתונים של BYD שמכרה מעל ל-900,000 רכבים חשמליים בשנת 2022 וטסלה שמכרה 1.31 מיליון. 

 

השוק הסיני הוא עדיין השוק הגדול ביותר של קבוצת פולקסווגן בו הקבוצה מסרה אשתקד 3,184,500 רכבים, השוק האירופי הוא השני בגודלו סו נמסרו 2,711,300 רכבים - מתוכם 1,029,600 בשוק הבית הגרמני, והשוק השלישי בגודלו עבור הקבוצה הוא השוק האמריקאי בו נמסרו אשתקד 842,600 רכבים חדשים. הקבוצה מסרה בשנת 2022 סך של 8,262,800 רכבים חדשים, זאת לעומת 8,881,900 רכבים בשנת 2021 - ירידה של 7%. 

 

סקודה אניאק קופה
סקודה אניאק קופה.

בעיות האספקה של קבוצת פולקסווגן הורגשו היטב גם בשוק המקומי שלנו, ארבעת המותגים העיקריים של הקבוצה המשווקים בישראל - סקודה, סיאט, פולקסווגן ואודי - מסרו בשנת 2022 רק 25,573 רכבים חדשים זאת לעומת 38,913 רכבים בשנת 2021 - ירידה של 34%. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.