הפוקוס החדשה אמנם עדיין לא משווקת בישראל, זה יקרה רק בתחילת 2019, אך באירופה פורד מציגה כעת גרסה חדשה נוספת לדגם, פוקוס אקטיב סטיישן - גרסה במראה רכב פנאי הכוללת הגבהת מרכב ובורר מצבי נהיגה לשטח אך ללא הנעה כפולה.
גרסת האקטיב לפוקוס סטיישן מצטרפת לגרסה מקבילה של הפוקוס האצ׳בק אשר הוצגה בשנה שעברה. מעבר לפלסטיקה שנוספה המעניקה לדגם מראה של קרוסאובר, כולל עיצוב שונה לפגושים מלפנים ומאחור, פורד העניקה לדגם מרווח גחון גדול יותר עם תוספת של 30 מ״מ מלפנים ו-34 מ״מ מאחור.
בכדי להגדיל את מרווח הגחון ולהתאים את הדגם לנסיעת שבילים פורד החליפה את הקפיצים והבולמים, המוטות המייצבים ועדכנה את זוויות המתלים. הפוקוס אקטיב מוצעת עם חישוקי גלגלים בקוטר של ״17 או ״18.
בנוסף לשדרוג המתלים, פורד הוסיפה שני מצבי נהיגה נוספים לבורר מצבי הנהיגה של הדגם, שלג/בוץ ושטח. המערכת שולטת על בקרת היציבות והמשיכה ומערכת הבלימה (ABS) בכדי לאפשר לדגם נסיעה על משטחים עם מקדם חיכוך נמוך.
הפוקוס אקטיב תשווק עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 125 כ״ס, 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 150 כ״ס ומנוע דיזל 1.5 ליטר EcoBlue המוצע בשתי גרסאות הספק של 120 כ״ס או 150 כ״ס.