הונדה משיקה בסין שני דגמים חשמליים, הונדה s:NS1 והונדה e:NP1, ולמרות השמות השונים מדובר באותו דגם בדיוק כאשר הראשון מיוצר תחת המיזם המשותף של הונדה עם דונגפנג והשני תחת המיזם המשותף עם GAC. שני הדגמים הם גרסאות ייצור לקונספט הונדה SUV e:prototype אותו הציגה החברה באפריל אשתקד והם חלק מ-10 דגמים חשמליים שונים אותם הונדה מתכננת להשיק בסין עד לשנת 2027. לצורך זה הונדה מקימה בימים אלו, יחד עם השותפים המקומיים שלה, שני מפעלים חדשים ייעודיים לרכבים חשמליים שיפתחו בשנת 2024.
מדוע הדגם הזה מעניין אותנו? כי בפועל מדובר בגרסה חשמלית להונדה HR-V החדש ובשנה הבאה הונדה מתכננת להשיק באירופה גרסה חשמלית לדגם תחת השם e:NY1. ברור שפה ושם יהיו הבדלים בין הדגם לשוק הסיני לעומת זה המיועד לאירופה אך במרבית התחומים, במיוחד בתחום העיצוב, מה שאנחנו פוגשים כעת בסין נפגוש בשנה הבאה באירופה.
לקרוסאובר החשמלי הונדה e:NS1 אורך של 4390 מ"מ, רוחב של 1790 מ"מ, גובה של 1560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2610 מ"מ ולא תופתעו לגלות שלמעט הבדלים זניחים הנובעים מהעיצוב השונה לפגושים והסרת מסילות הגג לטובת הפחתת מקדם הגרר, מדובר ברכב זהה בגודלו להונדה HR-V החדש.
הדגם מבוסס על פלטפורמת e:N Architecture F שהיא פלטפורמת הנעה קדמית חשמלית ורוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי גרסאות הנעה, דגם בסיס עם 182 כ"ס ו-31.6 קג"מ המצויד בסוללה בקיבולת של 53.6kWh המאפשרת טווח נסיעה של 420 ק"מ ודגם בכיר עם 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ המצויד בסוללה בקיבלות של 68.8kWh המאפשרת טווח נסיעה של 510 ק"מ. טווח הנסיעה הוא בתקן CLTC הסיני והסוללות של הדגם מסופקות ע"י CTAL, יצרן הסוללות הגדול בעולם. לצד פלטפורמת e:N F המיועדת עבור רכבים קומפקטיים יחסית, הונדה תשיק בהמשך פלטפורמה נוספת (e:N W) על בסיס הנעה אחורית או כפולה עבור רכבים חשמליים גדולים יותר, פלטפורמה זו נשענת על מתלה עצמות עצה כפולת מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור.
העיצוב החיצוני זהה למוכר לנו מהונדה HR-V, למעט הבדלים מתבקשים בעיצוב הפגושים שהותאמו לרכב חשמלי. תא הנוסעים לעומת זאת זכה לשינוי משמעותי יותר, כנראה רק עבור השוק הסיני, ובמקום מערכת מולטימדיה קטנה הונדה התקינה מסך מרכזי ענק בגודל "15.1 שגם דרש עיצוב מחדש של הדשבורד. מערכת המולטימדיה מופעלת ע"י מערכת Honda CONNECT 3.0 שפותחה ע"י הונדה במיוחד עבור רכבים חשמליים.