סמארט תחושף לקראת סוף החודש הנוכחי (28.8.2024) את הקרוסאובר החשמלי החדש הבא שלה, סמארט #5, ואם הדגמים סמארט #1 וסמארט #3 היו הדגמים הגדולים ביותר אי פעם של המותג, סמארט #5 לוקח את זה עוד צעד נוסף קדימה למחוזות של קיה EV6, האיוניק 5, טסלה מודל Y ועוד.
במקביל להכרזה על מועד חשיפת הדגם סמארט חושפת איורים רשמיים של הדגם לצד תמונות של הדגם עם מעטה של הסוואה. אך זה לא שאנחנו צריכים את זה ממש שכן הדגם כבר נחשף בסין בחסות תמונות שצולמו במשרד לרישום רכב חדש בסין.
סמארט #5 אמנם נשען על שפת העיצוב החדשה של סמארט אך הוא שונה מהותית מסמארט #1 או #3 להם עיצוב אורבני אופנתי כאשר סמארט #5 לעומת זאת מציג עיצוב על הצד הזקוף והקשוח יותר ולפי סמארט זה לא רק הקנקן שכן היא מבטיחה שלדגם יכולות שטח של ממש, אל תצפו לשטח קשה אבל בהחלט מעבר לסתם שבילים קלים. אפשר לצפות כי כמו במקרה של העיצוב החיצוני, גם חלל תא הנוסעים של הדגם ישמור על מה שהוצג אשתקד עם הקונספט לדגם.
לפי מידע מסין, לסמארט #5 אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, כך שמדובר בקרוסאובר גדול למדי ובהחלט הרכב הגדול ביותר אי פעם של סמארט ובפער משמעותי לעומת סמארט #1 עם תוספת של כ-43 ס"מ לאורך, 10 ס"מ לרוחב ו-15 ס"מ לבסיס הגלגלים.
סמארט #5 ישווק עם מבחר של 4 יחידות הנעה חשמליות כאשר דגמי ההנעה האחורית מצוידים בסוללת LFP ודגמי ההנעה הכפולה מצוידים בסוללת NMC בקיבולת של כ-100kWh:
- דגם הנעה אחורית RWD עם הספק של 335 כ"ס
- דגם הנעה אחורית RWD עם הספק של 360 כ"ס
- דגם הנעה כפולה AWD עם הספק של 580 כ"ס
- דגם הנעה כפולה AWD עם הספק של 640 כ"ס
סמארט #5 יתבסס על גרסה של פלטפורמת SEA המודולרית של קבוצת ג'ילי, בגרסה מתקדמת יותר מזו של שאר דגמי המותג על בסיס ארכיטקטורת 800V.